Els integrants del projecte Mentoria de Caldes es retroben presencialment per primera vegada des de la Pandèmia

Dimarts, 6 de juliol de 2021 a les 13:00

Els mentors i mentores, els infants, joves i les famílies que formen part del projecte Mentoria de Caldes es troben per primera vegada de forma presencial des de la pandèmia

El diumenge 5 de juliol una vintena de persones integrants del projecte Mentoria de Caldes de Montbui es van trobar de forma presencial des de l’inici de la pandèmia. La reunió es va dur a terme al Parc de Can Rius i posteriorment es va fer una caminada conjunta fins al Roure Gros.

El retrobament va servir perquè els participants poguessin intercanviar experiències, anècdotes i impressions. Una trobada que va ser molt emotiva pels participants i que tenia també com a objectiu fomentar l’apropament de totes les persones vinculades, d’una manera o altra, al projecte de Mentoria. A la trobada hi va assistir la regidora de Nova Ciutadania, Ángeles Llive, i va permetre que mentors, mentorats i familiars poguessin compartir opinions després d’aquest any de pandèmia.

Actualment a Caldes de Montbui hi ha actives 12 parelles de mentoria, amb infants i joves que han arribat de Mali, Gàmbia, el Marroc, Colòmbia, Guatemala i el Pakistan.

Els interessats en participar en el projecte de mentoria es poden inscriure en qualsevol moment de l’any. Per fer-ho han d’enviar un correu electrònic a integraciociutadana@caldesdemontbui.cat.

El projecte Mentoria a Caldes de Montbui

El projecte Mentoria, impulsat per l’Ajuntament de Caldes de Montbui a través de la regidoria de Nova Ciutadania, en col·laboració amb l’entitat Caldes Solidària, és una eina d'acollida i de prevenció adreçada als infants i joves nouvinguts que acaben de ser reagrupats. Els mentors es converteixen en un referent per aquestes persones. Els fan un acompanyament, durant com a mínim un any, per ajudar-los a integrar-se i a conèixer millor el poble. Els ajuden a desenvolupar el seu potencial i així afavoreixen la seva inclusió cultural, social i lingüística.

L’estudi “Applying Mentoring” de la Universitat de Girona, en el qual va participar Caldes de Montbui, conclou que la mentoria afavoreix la inclusió social i millora el benestar emocional, el rendiment escolar i l’aprenentatge de la llengua de les persones migrades i refugiades. En aquest sentit, la investigació demostra que en el cas d'adolescents migrats millora el rendiment escolar si estan mentorats. De fet, segons aquest estudi, el professorat també constata que aquests joves participen fins a tres vegades més activament a les classes, perquè tenen més seguretat i confiança. A banda d’això, es redueix a la meitat el temps d'estada a les aules d'acollida i també es constata una clara millora del procés d'aprenentatge de la llengua, que és fins a dues vegades millor quan compten amb el suport d'una persona mentora.

Darrera actualització: 06.07.2021 | 12:55