Un nou servei municipal de robòtica arrenca la seva activitat amb la Setmana de la Ciència
Amb motiu de la Setmana de la Ciència a Caldes de Montbui, Ajuntament i centres educatius del municipi es coordinen perquè les aules de robòtica del nou equipament d’El Carme acullin jornades i tallers de robòtica
La iniciativa promou l’activació del nou servei, aprovat a finals de setembre, per part de l’Ajuntament
Després que el passat mes de setembre, el ple municipal aprovés per unanimitat l’establiment d’un servei municipal de robòtica, així com la memòria justificativa i el reglament que han d’acompanyar el projecte i el seu funcionament, aquest novembre, amb motiu de la Setmana de la Ciència, el nou servei s’estrena oferint als centres educatius del municipi quatre jornades d’activitats i tallers adreçats a l’alumnat calderí.
Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament fa un primer pas, una mena d’experiència pilot, abans de concretar l’oferta formativa de robòtica que està dissenyant per oferir a infants i joves del municipi de cara a l’any vinent.
Durant la Setmana de la Ciència, les aules de robòtica del nou equipament d’El Carme acullen quatre jornades de ciència i robòtica
Les regidories d’Empresa, Promoció Econòmica i Treball i d’Educació han coordinat amb els centres educatius del municipi un conjunt d’activitats entorn a la robòtica i la ciència que es concreten en quatre sessions adreçades a l’alumnat de 6è de Primària i de 1r d’ESO.
S’ha previst dos tipus de sessions, unes sobre ordinadors i d’altres sobre electrònica. Pel que fa a les primeres, l’objectiu és ajudar l’alumnat a entendre el funcionament dels ordinadors per dins introduint conceptes lògica digital i càlcul binari de manera vivencial, divertida i col·laboradora. I pel que fa a les sessions d’electrònica, l’objectiu és presentar a l’alumnat els principis del funcionament dels circuïts elèctric bàsics combinant art i tecnologia. Per això, amb la participació al taller es crearà una targeta de felicitació il·luminada amb LED’s.
L’horari de les activitats és de matí (de 9:30h a 12h) amb la següent distribució de centres i grups:
Dilluns 17: IES Manolo Hugué (1rESO, 3 grups)
Dimecres 19: IECM (6è, 1 grup) + Escola Montbui (6è, 2 grups)
Dijous 20: Escola El Farell (6è, 2 grups)
Divendres 21: Escola Pia (6è, 3 grups)
La Setmana de la Ciència és una iniciativa anual que té lloc arreu d’Europa i que posa el focus en la difusió del coneixement científic
Al llarg d’aquests dies, nombroses entitats i institucions impulsen activitats pensades per despertar l’interès de la ciutadania per la ciència i la tecnologia. L’esdeveniment es dirigeix a públics de totes les edats i té com a objectius principals facilitar l’accés al món científic i incentivar noves vocacions entre la joventut.