Presentació de la campanya Compraprop a Caldes de Montbui
Es presenta a Caldes Compraprop, la botiga online de l’Eix de la Riera de Caldes que opera a través de la plataforma ecommerce, compta amb una desena d’establiments calderins adherits
Amb un centenar d’establiments de proximitat adherits dels sis municipis que conformen l’Eix de la Riera de Caldes (Caldes de Montbui, La Llagosta, Palau-solità i Plegamans, Polinyà, Santa Perpètua de Mogoda i Sentmenat) el 17 de juny passat es va presentar Compraprop (compraprop.rieradecaldes.com), una iniciativa de l’AMERC (l’Associació de Municipis de l’Eix de la Riera de Caldes) que vol facilitar la compra online a les botigues dels sis municipis des d’un únic lloc web que opera a traves de la plataforma ecommerce. Es tracta d’una gran galeria comercial online on es pot comprar als comerços de proximitat dels sis municipis que conformen l’Eix, tot passejant de forma virtual pels seus nuclis.
Avui la plataforma ha estat presentada a Caldes de Montbui en roda de premsa a càrrec de l’alcalde, Isidre Pineda, la regidora de Comerç i Consum, Núria Carné, i les comerciants Carme Guri i Gemma Lloveras.
Una dotzena d’establiments calderins
La plataforma compta amb un total de 118 establiments actius, dels quals 12 són calderins, i ofereixen un total de 3134 productes i serveis. Des de l’activació de la plataforma, el passat 17 de juny, s’han registrat 34 comandes, de les quals les primeres intermunicipals s’han fet precisament a establiments calderins.
Els establiments calderins adherits són Joc de Paraules, Pedragosa, Carme Tes, Cafe i Xocolates, Cereria Pinsart, Emiart, La Vallessana, Q’Ways calçats i complements, Sabateria Kamina, Terrisseria de Caldes, Tres Caldes i Ukiyo Sushi Bar.
Compraprop és un projecte de l’AMERC que neix amb el doble objectiu de facilitar a la ciutadania la compra als comerços de proximitat, així com dinamitzar el teixit socioeconòmic de l'Eix de la Riera de Caldes
l portal està organitzat per poblacions i per categories: alimentació; electrònica, informàtica i fotografia; restauració i serveis turístics; llibres, papereria i lleure; moda i complements; flors, plantes i animals; bellesa i salut; esports; llar i bricolatge i automoció.
Compraprop ofereix tant l’opció “click&collect” de recollida a la botiga, com de transport a domicili. Fins a finals d’aquest any l’enviament de les comandes serà gratuït als sis municipis de la Riera de Caldes.
El cost de la posada en marxa de la plataforma més les despeses del primer mig any de funcionament, que inclou la campanya de comunicació, la logística i el manteniment del Compraprop ha estat de 74.000€. Aproximadament 20.000€ seran subvencionats per la Diputació de Barcelona.
Una botiga online per a cada comerç
Amb Compraprop els comerciants creen la seva pròpia botiga online personalitzada, sense cap cost, actualitzen el catàleg de productes i gestionen les comandes. També poden configurar els diferents mètodes de pagament (bizum, targeta de crèdit o pagament en el punt d’entrega) i les opcions de lliurament.
Comprar en botigues de proximitat és més sostenible i té un impacte positiu en el nostre entorn, perquè es redueixen les emissions i així contribueix a preservar el medi ambient. Però no només això, també estimula el creixement del teixit comercial dels nostres pobles, permet gaudir de productes més frescos i de km0 i genera una comunitat sòlida. Els vincles entre comerciants i clients es basen en la relació de confiança. Amb Compraprop, a més, es teixeixen vincles entre els sis municipis de l’eix de la Riera de Caldes i els seus veïns i veïnes.
“Benvinguts! Passeu, passeu”
La campanya de llançament de Compraprop, que porta per títol “Benvinguts! Passeu, passeu” consisteix en convertir els establiments en els protagonistes d’una crida global, tant online com offline; amb aquest lema, amb l’objectiu és convidar a entrar a la finestra comercial en versió digital dels comerços de proximitat. La campanya es centra en les persones i en les seves històries així com en els valors de Compraprop. Es pretén que els veïns i veïnes hi reconeguin les botigues de tota la vida, però també n’hi trobin de noves i d’altres municipis. Compraprop compta amb perfil a les xarxes socials Instagram (@compraprop) i Facebook (@compraprop.rieradecaldes). Entre d’altres accions, es preveu realitzar alguns sortejos en aquests perfils, per celebrar el llançament de la plataforma Compraprop.
L’AMERC
L'Associació de Municipis de l'Eix de la Riera de Caldes (AMERC) és una àrea econòmica de caràcter territorial constituïda pels municipis de Caldes de Montbui, Sentmenat, Palau-solità i Plegamans, Polinyà, Santa Perpètua de Mogoda i La Llagosta. El potencial i la capacitat de desenvolupament del teixit empresarial d’un territori és evident quan es comptabilitzen més de 87.000 habitants, s’hi localitzen 42.000 llocs de treball i 32 polígons d’activitat econòmica que agrupen més de 3.000 empreses. La Riera de Caldes se situa entre la divisió administrativa de les comarques vallesanes, occidental i oriental i constitueix un eix essencial de comunicacions entre els dos Vallesos, amb l’àrea metropolitana de Barcelona i amb la resta de comarques catalanes.