Manteniment preventiu de l'enllumenat públic per optimitzar la gestió i l'estalvi energètic
Entra en funcionament el nou contracte de manteniment de l'enllumenat públic de Caldes de Montbui
El nou contracte ”..introdueix millores qualitatives sobretot pel que fa a la prevenció d'avaries, gràcies al sistema de tele gestió que s'està implementant, i l'optimització energètica ...”, va destacar l'alcalde, Jordi Solé, en roda de premsa.
Durant els primers mesos de la concessió, a més de la revisió, numeració de l'enllumenat i substitució gradual de les velles lluminàries per noves, de tecnologia led, s'ha fet una feina intensa de codificar i registrar els punts de llum, per crear una Base de Dades que ha de permetre optimitzar-ne la gestió i millorar el servei de manteniment. Ara s'ha de sincronitzar els sistemes informàtics de l'Ajuntament i l'empresa concessionària.
Cada punt de llum tindrà un codi xifrat que l'identificarà i permetrà un control energètic i del seu consum, durada de la lluminària, intensitat... Qualsevol ciutadà amb un lector de codis QR podrà accedir de forma transparent a la informació específica i històrica del funcionament del punt de llum.
Aquest contracte permetrà a l'Ajuntament no només fer un manteniment correctiu, és a dir, només reaccionar davant de les incidències i les avaries, si no també preventiu, amb l'estalvi econòmic que això suposa... ha explicat Jaume Mauri, regidor d'Espais Públics i Sostenibilitat... millorarà l'eficiència energètica del servei i permetrà a l'ajuntament un més gran estalvi en la gestió.
A més, Jaume Mauri va destacar també una millora significativa associada al nou contracte com és la posada en marxa d'una brigada específica, de dues persones en ruta permanent, dedicada al manteniment de l'enllumenat i al tractament de les incidències, degudament identificada amb armilles corporatives.