Les rutines escolars afavoreixen un primer trimestre marcat per la normalitat
Les psicòlogues municipals conclouen que els infants de Caldes de Montbui s’han adaptat de manera excepcional a la situació de pandèmia i han viscut el primer trimestre del curs amb normalitat
Les dues psicòlogues municipals, Cecília Fernández i Vanessa Olmos, han emès un informe amb la seva valoració professional sobre el primer trimestre del curs 2020/2021, segons el qual la normalitat ha estat el principal tret de la vida escolar a Caldes de Montbui.
En línies generals, les psicòlogues que atenen els centres públics d’educació infantil i primària i les escoles bressols, valoren molt positivament el retorn dels infants a les rutines escolars, atès que de setembre a desembre això els ha permès mantenir un pilar important per a la seva estabilitat emocional.
L’informe apunta a la gran capacitat d’adaptació als canvis dels infants, malgrat la situació d’excepció. Inclou també que no s’ha detectat un augment significatius d’angoixes provocades per la situació de crisi sanitària, social i econòmica que viu el seu entorn.
La majoria de les demandes rebudes durant aquest primer trimestre, segons les dues professionals, segueixen una tipologia molt semblant a la d'altres cursos i tenen a veure amb l’atenció i seguiment al procés maduratiu dels infants, al seu procés d'aprenentatge i/o de sociabilitat i a l’adaptació a l'entorn escolar.
Si alerten, en canvi, que poden sorgir nous neguits al llarg dels propers mesos, fruit del cansament davant el context social i familiar, sobretot en casos de vulnerabilitat.
Els resultats d’aquest informe es publica coincidint amb l’inici del segon trimestre escolar, que ha obert les portes de tots els centres calderins amb el mateix rigor demostrat durant el primer trimestre de l’any, en ple rendiment i amb normalitat.