L’Ajuntament s’adhereix al comunicat de suport a Helena Maleno, defensora dels drets humans deportada del Marroc

Dijous, 22 d'abril de 2021 a les 12:00

L’Ajuntament dóna suport a  la campanya #JusticiaParaHelenaMaleno que  denuncia la deportació i la situació de criminalització en què es troba aquesta defensora dels drets humans

L’Ajuntament, com a membre de la organització Ciutats Defensores dels Drets Humans, mostra el seu suport a l’activista Helena Maleno i s’adhereix al comunicat #JusticiaParaHelenaMaleno del col·lectiu Caminando Fronteras. El text denuncia que el passat 23 de gener Helena Maleno va ser deportada i expulsada del Marroc de forma violenta, separant-la dels seus fills i de la seva família. El text també posa de relleu la situació de criminalització en la que es troba aquesta defensora dels drets humans, experta en migració i en el tràfic de persones, així com també l’actuació irregular de les policies espanyoles i marroquines.

En aquest sentit, el comunicat al que se suma l’Ajuntament de Caldes de Montbui demana a les autoritats el reconeixement de la feina d’Helena Maleno com a defensora dels drets humans, també demana que es posi fi a la criminalització de la seva feina, i s’exigeix la seva protecció i la de la seva família, i la reparació dels danys ocasionats.

La campanya #JusticiaParaHelenaMaleno es va presentar el 12 d’abril i, des d’aleshores, ja ha rebut el suport de més de 11.000 persones i gairebé 700 entitats, entre les quals, les principals organitzacions de cooperació i drets humans. La campanya també reclama a al president espanyol Pedro Sánchez que protegeixi urgentment aquesta defensora dels drets humans.

Helena Maleno és fundadora del col·lectiu Caminando Fronteras, experta en migracions i tràfic d’éssers humans, i la seva feina ha permès salvar la vida de més de 100.000 persones migrants a les fronteres entre Espanya i el Marroc. Té el reconeixement de l’ONU i ha rebut una vintena de premis de drets humans de diversos països i recentment ha estat nomenada Doctora Honoris Causa per la Universitat de les Illes Balears.

Ciutats Defensores dels Drets humans es un projecte coordinat pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament i gestionat per la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat amb la participació de 27 ajuntaments i 9 entitats i institucions catalanes, entre els quals l’Ajuntament de Caldes de Montbui. Des del 2013, es treballa conjuntament en la defensa i promoció dels drets humans a escala local i global.

Darrera actualització: 30.04.2021 | 11:43