L’Ajuntament reivindica l’equiparació de drets de les mares lesbianes en el Dia de la Visibilitat Lèsbica
El 26 d’abril és el Dia de la Visibilitat Lèsbica i l’Ajuntament aprofita aquesta jornada per reivindicar que les mares lesbianes tinguin tots els drets de família garantits
El 26 d’abril és el Dia Internacional de la Visibilitat Lèsbica. Des de la regidoria d’Igualtat, Feminisme i Polítiques LGBTI+ denuncien que les mares lesbianes continuen patint un tracte discriminatori respecte a les altres dones. Per això, l’Ajuntament reivindica que les mares lesbianes tinguin tots els drets de família garantits i exigeix el mateix tractament per aquest col·lectiu que el reben les parelles heteronormatives. Per aquest motiu, l’Ajuntament també s’adhereix al comunicat emès perla coordinació del Consell Nacional LGBTI de Catalunya.
Des de la regidoria d’Igualtat, Feminisme i Polítiques LGBTI+ i des del Punt SAI de Servei d’Atenció Integral a la comunitat LGBTI+ recorden que les dones lesbianes, cis i trans són víctimes d’una doble discriminació social. La primera, per la seva condició de dona. I, la segona, per l’estigma al qual està associada la seva orientació sexual. Aquest fet fa que les vivències i experiències de les dones lesbianes siguin diferents de la de la resta del col·lectiu i mereixin una visibilitat pròpia.
Per tal de celebrar el Dia de la Visibilitat Lèsbica, el Punts SAI organitza a l’Espai Jove El Toc el visionat i posterior debat del documental “Lesbofòbia, un documental i deu respostes”. A partir de les 18h es podrà veure aquest documental que recull 10 testimonis per visibilitzar les violències masclistes cap a les lesbianes i plantejar les possibles respostes per acabar amb la lesbofòbia.
El Dia de la Visibilitat Lèsbica va néixer el 2008 fruit de la reivindicació per part de col·lectius lèsbics i feministes de la manca de referents lesbianes dins del moviment LGBTIQ+.
Cal recordar que des del juny del 2020 està en funcionament a Caldes de Montbui el Servei d’Atenció Integral de la comunitat LGBTI+. Aquest punt SAI, ubicat a l’Espai Jove El Toc, ofereix informació i acompanyament per a persones de totes les edats i per les seves famílies.