L’Ajuntament incorpora el servei de Cita prèvia electrònica

Dimarts, 23 de març de 2021 a les 11:40

La relació electrònica entre ciutadania i administració s’intensifica durant la pandèmia. Per això, l’Ajuntament activa el servei de Cita prèvia telemàtica, que trobareu a www.caldesdemontbui.cat/citaprevia
La situació sanitària provoca que l’OAC dobli la quantitat de tràmits telemàtics, passant de 1.903 entre març de 2019 i març de 2020 a 4.108 entre març de 2020 i març de 2021 

 

David Través, regidor d'Atenció Ciutadana

Montse Campos, responsable de l'Oficina d'Atenció Ciutadana

A l’Ajuntament de Caldes de Montbui, com a la majoria d’administracions públiques comarcals, autonòmiques i estatals, ha quedat definitivament instaurat el sistema de cita prèvia, que facilita la tramitació ciutadana sense cues i que ha permès mantenir oberta la tramitació administrativa en temps de pandèmia. 

La situació sanitària, a més, ha intensificat la demanada ciutadana d’accés telemàtic a l’administració. 

L’Oficina d’Atenció Ciutadana va instaurar el sistema de cita prèvia telefònica l’any 2020 fruit de les mesures de seguretat Covid-19. I, aquest març, afegeix el servei de cita prèvia telemàtica, completant així un servei que, malgrat sorgir d’una situació de crisi sanitària, suposa un gran salt en l’accés de la població al seu ajuntament. 

Ho han explicat en roda de premsa el regidor d’Atenció Ciutadana, David Través, i Montse Campos, responsable de l’Oficina d’Atenció Ciutadana. 

En la mateixa roda de premsa ha estat presentat el servei d’Enquesta de Satisfacció per a persones que facin tramitacions presencials, que trobareu a l’OAC a partir d’ara. 

Cita prèvia

Des d’aquest març, la ciutadania pot gestionar la  cita prèvia amb l’Ajuntament a través dels següents canals: 

- Telefònica: tel. 93 865 14 40 (de dilluns a divendres, de 8 a 20 h)

- Telemàtica: www.caldesdemontbui.cat/citaprevia (365 dies - les 24 hores)

I és important recordar també que la ciutadania té a la seva disposició un servei d’atenció a la tramitació per Internet: www.caldesdemontbui.cat/oac360 

En aquesta primera fase, i amb la voluntat d’ampliar en breu els tràmits, es podrà demanar cita prèvia de manera telemàtica per qüestions relacinades amb: 

• Atenció ciutadana - Registre

• Cementiri

• Gent gran

• Habitatge

• Idcat

• Padró d'habitants

Enquesta de satisfacció

També des del març, a l’OAC trobareu una pantalla per poder valorar el vostre grau de satisfacció per l’atenció presencial rebuda. Ho podreu fer amb el codi QR que apareix al tiquet de torn. 

Les dades seran utilitzades per revisar la qualitat del servei i establir indicadors d’anàlisi i millora de l’atenció ciutadana. 

En paral•lel, recordeu que teniu a la vostra disposició l’enquesta sobre l’OAC per avaluar els compromisos Carta de Serveis, activa fins el 31 de març: https://forms.gle/nhWoK4uGyhr3T5sq8 

L’OAC, espai cabdal en l’atenció en temps de pandèmia

L’escenari Covid-19 ha augmentat la necessitat de la ciutadania de relacionar electrònicament amb les administracions. Els tràmits telemàtics (les sol•licituds que entren a través de la seu electrònica  (https://seu.caldesdemontbui.cat) es dupliquen respecte l’any anterior. 

- Del 12/03/2019 al 12/03/2020: 1.903

- Del 12/03/2020 al 10/03/2021: 4.180

D’altra banda, l’abril de 2020 s’incorporen tràmits electrònics relacionats amb el Padró, fins llavors només presencials, gràcies a una modificació de la normativa padronal. Es van posar en marxa tramitacions electròniques d'altes d'empadronament, canvis de domicili, certificats i volants. Fins al moment s'han tramitat electrònicament 582 sol•licituds.

També cal destacar que la pandèmia ha multiplicat l'emissió de certificats digitals IDCAT, necessaris perquè la ciutadania es pugui relacionar electrònicament amb l'administració. La comparativa de certificats lliurats és:

- Del 12/03/2019 al 12/03/2020: 768

- Del 12/03/2020 al 10/03/2021: 1.510

 

Etiquetes d'interès:

#oficinadatenciociutadana
#citapreviatelematica

 

 

 

Darrera actualització: 23.03.2021 | 12:13