L’Ajuntament continua avançant en la reducció del deute municipal

Divendres, 26 de juny de 2026

El Ple aprova una amortització extraordinària de 656.000 euros que reforça el sanejament de les finances municipals i permet continuar reduint el deute del consistori

El Ple ordinari celebrat aquest dijous, 25 de juny, ha aprovat una amortització extraordinària de préstecs per import de 656.000 euros. Aquesta operació fa preveure que la ràtio d'endeutament del consistori se situarà al voltant del 33% a data 31 de desembre de 2026.

Aquesta previsió consolida la tendència de sanejament de les finances municipals dels darrers anys. En només sis exercicis pressupostaris, la ràtio d'endeutament s'haurà reduït pràcticament a la meitat, passant de nivells al voltant del 70% a l’any 2020 fins a la previsió de reducció del 33% al tancament de l'exercici 2026.

La reducció del deute ha estat possible gràcies a una gestió econòmica que ha permès destinar recursos a l'amortització anticipada de préstecs. En aquest sentit, la liquidació del pressupost de l'exercici 2025 ja reflectia una evolució positiva, amb una ràtio d'endeutament del 38%, dos punts inferior a la registrada al tancament de 2024 que va ser del 40%.

Amb aquesta operació, l'Ajuntament es manté molt per sota del límit legal d'endeutament del 75% que marca la llei. Això consolida una línia de gestió orientada a garantir l'estabilitat i la sostenibilitat de les finances municipals.

 

Darrera actualització: 26.06.2026 | 14:12