La Taula de Turisme valora molt positivament el posicionament actual de Caldes

Dijous, 23 de febrer de 2023 a les 00:00

El Mercat de l’Olla i la Caldera que es celebra el proper mes de març inicia el calendari turístic que acull Caldes de Montbui

Després del Carnestoltes, organitzat per la regidoria de Cultura, que ha tingut lloc el passat dissabte, la propera cita turística del municipi és el Mercat de l’Olla i la Caldera amb les jornades gastronòmiques “Se'ns en va l'olla” als restaurants. Són moltes les activitats promocionals de Caldes que impulsa l’Ajuntament I durant la Taula de Turisme se n’0ha fet un repàs. Properament, aquest calendari d’activitats es farà arribar a tots els agents turístics del municipi per tal que en puguin fer difusió.

Participació en programes de promoció turística supramunicipal i internacional

Caldes de Montbui forma part del Pla de Turisme Comarcal, que treballa en la promoció de productes singulars del territori i en la senyalització de circuits de senderisme i cicloturisme; participa en cercles de patrimoni cultura i fires de l’àrea de Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona; està afiliada a l’Agència Catalana de Turisme des d’on participa del Gran Tour de Catalunya, un recorregut dissenyat que segueix les bases del model turístic sostenible, un turisme distribuït de forma equilibrada per tot el territori, diversificat i de qualitat, que permet descobrir la destinació durant tot l’any. Caldes de Montbui també participa en campanyes de promoció de cicloturisme, experiències gastronòmiques, i senderisme.

Distintius de Qualitat

Caldes de Montbui disposa dels distintius Biosphere i Save Tourism (turisme segur) tant pel que fa a destinació turística del propi municipi com per part de l’Oficina de Turisme de Caldes, de segells de turisme i qualitat de la Generalitat amb l’adhesió de noves marques i està adherit al programa PIT (Punts d’Informació Turística) promogut i impulsat per la Diputació de Barcelona.

Accions promocionals

Algunes accions de promoció del municipi que s’estan impulsant són la plataforma online de la Botiga Thermalia, la creació de nous paquets i productes turístics, la presentació d’un llibre de receptes regionals i termals i l’adequació d’un espai per a ciclistes a l’entrada del museu Thermalia perquè puguin reparar la bicicleta en cas de necessitat.

La Taula de Turisme també ha acordat plans de publicitat per alguns dels esdeveniments turístics organitzats per l’Ajuntament i la proposta d’edició de material per difondre les accions, activitats i projectes de promoció turística i comercial del municipi, tals com plànols turístics desplegables, plànols de senderisme, fulletons turístics actualitzats, passamans dels museus Thermalia i Delger i d’El Safareig, punts de llibre amb el calendari de festes i tradicions o enganxines per comerços i vehicles amb la marca “Poble que bull”, entre d’altres.

Pel que fa a d’altres qüestions exposades en aquesta primera Taula de Turisme de l’any, una de les més rellevants ha estat la informació dels primers resultants de l’estudi sobre els efectes de la balneoteràpia en pacients de covid persistent, una investigació que apunta que les aigües termals ajuden a millorar la funció física i emocional/social de les persones que pateixen covid persistent. Els símptomes que més milloren són el dolor i la fatiga, una millora es manté un mes després d’haver finalitzat la balneoteràpia.

 


 

 


 


 


 


 


 

Darrera actualització: 23.02.2023 | 10:03