La nova campanya de promoció turística de Caldes de Montbui desmunta alguns dels falsos mites que hi ha sobre el municipi

Dijous, 3 de juny de 2021 a les 13:00

L’objectiu de la nova campanya de promoció turística és fomentar les visites guiades del municipi i donar a conèixer els trets diferencials de Caldes a partir de falsos mites sobre el municipi

La nova campanya de promoció turística de Caldes de Montbui té com a objectiu fomentar les visites guiades per conèixer millor alguns dels principals valors patrimonials i trets característics del municipi. Per això, s’han elaborat quatre vídeos basats cada un d’ells en un fals mite (un fake) sobre la localitat. Aquests vídeos, protagonitzats pel doblador i locutor de ràdio i televisió Xavier Serrano, són l’element principal d’aquesta nova campanya turística que també busca atraure visitants de proximitat en aquest primer estiu post pandèmia. Els vídeos es distribuiran a través de les xarxes socials i es faran campanyes específiques per difondre’ls. En la darrera Taula de Turisme, celebrada el febrer de 2020 es va aprovar tirar endavant aquesta proposta a través dels pressupostos participatius, per un import de 5.000 euros.

L'alcalde Isidre Pineda destaca el públic objectiu d'aquesta campanya.

La regidora de Turisme i Termalisme, Carme Germà, explica el contingut de la campanya.

El protagonista de la campanya, l'actor de doblatge i locutor Xavier Serrano, recorda com es va fer la gravació dels vídeos.

El guionista de la campanya, el calderí Jordi Graví, explica els temes escollits.

Més enllà de la promoció turística, els vídeos estan també pensats perquè es puguin fer servir a nivell educatiu i pedagògic en el museu, i que siguin vàlids a llarg termini. Un element més, també pels propis veïns de Caldes de Montbui, per incentivar la visita a l’exposició permanent sobre termalisme del Museu Thermalia per tenir la informació, de veritat, sobre les aigües termals del municipi.

Quatre vídeos, quatre fakes

Cada una de les peces promocionals explica primer el fals mite com si fos cert i, posteriorment, es desmenteix amb les corresponents explicacions del presentador. Tot plegat amb un to irònic i amb recurs d’animacions gràfiques. La idea és que la campanya sigui una proposta irreverent i divertida a la vegada, seguint la línia de les darreres iniciatives de promoció turística que s’han dut a terme. L’encarregat d’elaborar el contingut dels vídeos ha estat el calderí Jordi Graví.

Els vídeos plantegen quatre falsos mites sobre el municipi:

1.             Que al subsol de Caldes de Montbui hi ha un volcà i, per això, surt aigua calenta.

2.             Que Cleòpatra va visitar les termes i es va fer omplir les termes romanes amb llet de burra per banyar-s’hi.

3.             Que Manolo Hugué va venir a Caldes perquè l’hi agradaven molt les flors del remei i els Carquinyolis.

4.             Que antigament es tiraven monedes i bitllets a les termes romanes perquè es creia que donava sort. Això però, va taponar els desaigües i va provocar la inundació de la plaça de la Font del Lleó i, per això, es va haver de renovar completament.

Una aposta pel turisme intern i de proximitat

La nova campanya està pensada en la situació post pandèmia dels propers mesos, en què tot apunta que hi haurà un creixement important dels turisme intern i de proximitat. Les dificultats i incerteses que hi ha, encara, per fer grans viatges fa preveure un increment important d’aquest tipus de turisme. Per això, s’ha pensat un tipus de contingut que pugui cridar l’atenció dels municipis veïns i de potencials turistes de proximitat perquè visitin el nucli antic de Caldes de Montbui i el Museu Thermalia. 

Darrera actualització: 02.08.2021 | 08:16