La Crida celebra la cloenda del seu primer curs
El Fòrum de les Adolescències celebra la sessió de cloenda del curs 2025/2026. El projecte continuarà el curs vinent amb el mateix jovent representant
Una quinzena de joves han celebrat aquesta setmana la darrera trobada d’aquest curs 2025/26. Tot i que el projecte continua i les trobades d’aquesta primera edició de La Crida, Fòrum de les Adolescències es reprendran al setembre i s’allargaran fins a finals d’any, la trobada que ha tingut lloc aquest dimecres a l’Espai Jove El Toc ha estat la darrera abans de les vacances d’estiu.
Per valorar com va el projecte i explicar les propostes que han preparat, el jovent ha compartit la trobada d’avui i l’experiència d’aquests primers mesos de la Crida, Fòrum de les Adolescències, amb l’alcalde Isidre Pineda i la regidora de Joventut Meritxell Fabregat.
De totes les propostes sorgides a les trobades, La Crida n’ha seleccionat tres, que són les que han explicat a l’alcalde i la regidora:
- la realització d’una festa temàtica
- la redefinició de la figura i el paper dels delegats i delegades de curs
- l’establiment d’espais segurs pel jovent al municipi
De les tres propostes, el consistori ja s’ha compromès a destinar pressupost per a la realització de la primera aquest mateix any. Així, el jovent treballarà a partir del setembre en la producció i preparació de la festa temàtica.
Igual que a les sessions fetes fins ara, l’equip de Joventut ha acompanyat als i a les joves adolescents en aquesta darrera trobada del curs.
En finalitzar la sessió i perquè mantinguin durant l’estiu el record del projecte, l’alcalde i la regidora van lliurar al jovent tovalloles amb el logo de La Crida,
La primera sessió de la Crida va tenir lloc a finals de gener i des d’aleshores s’han trobat el tercer dimecres de cada mes.
La Crida ha nascut aquest any com a continuïtat del Consell d’Infants i a petició d’aquest i té com a objectiu principal donar veu a les persones adolescents en les polítiques municipals que afecten el seu benestar, fomentant la ciutadania activa i l’esperit crític
Després d’obtenir el suport dels centres educatius, el projecte va passar per una fase informativa tant a les famílies com al propi alumnat i durant el desembre de l’any passat i aquest gener els centres educatius de Caldes van anar informant sobre l’existència i els objectius del projecte La Crida, Fòrum de les Adolescències.
Impulsat per l’Ajuntament i participat per les persones adolescents dels centres educatius de secundària de Caldes de Montbui (Institut Manolo Hugué, Institut Escola de Caldes i Escola Pia), el projecte compta amb l’acompanyament de l’equip municipal de joventut, dinamitzadores i, el suport de l’alcaldia i la regidora de joventut.
Entre les aportacions del Consell d’Infants, hi havia la demanda de donar continuïtat al projecte de participació més enllà de l’etapa de primària, amb l’argument que també a l’ESO cal un espai estable on les adolescents puguin opinar, debatre i fer sentir la seva veu. La Crida és la resposta a aquesta petició.
Amb La Crida, es preveu continuar donant veu a les persones joves de Caldes, assegurant que les seves idees i preocupacions es converteixin en projectes que contribueixin a transformar el municipi. Així, La Crida vol ser el que les persones representants decideixin i abordar les temàtiques adolescents que el col·lectiu proposi en relació al seu benestar.
Objectius i funcionament de La Crida
Els objectius de La Crida són:
Fomentar la participació activa i l’esperit crític amb la creació d’un espai de trobada on les adolescents puguin expressar-se, debatre i proposar millores per al municipi
Assegurar la representativitat de les adolescències amb representants que cursen l’ESO
Impulsar la formació en participació democràtica
Generar incidència política real amb retorn anual a les propostes del Fòrum
Garantir la continuïtat del circuit de participació: Infància → Adolescència
El funcionament és que el jovent escollit per cada grup classe de 1r a 4t d’ESO dels tres centres educatius de secundària de Caldes, i com a representant d’aquest, formi part de La Crida en les sessions que es realitzin mensualment, el tercer dimecres de mes, de 16:00h a 17:30h, a l’Equipament Juvenil El Toc.
Després del parèntesi de l’estiu, les trobades es reprendran el proper mes de setembre.