“Fem tradició” és el lema de l’Aplec de Sant Sebastià 2026
Torna una nova edició del recuperat Aplec de Sant Sebastià de Montmajor, que comptarà amb una desena d’activitats. Sota el lema “Fem Tradició”, l’esdeveniment d’enguany comptarà com a gran novetat amb un servei de bus per pujar i baixar
El pròxim 1 de maig, Caldes tornarà a celebrar una nova edició de ’Aplec de Sant Sebastià de Montmajor, una tradicional trobada calderina que l’any passat va ser recuperada per l’Ajuntament de Caldes de Montbui i que comptarà amb més d’una desena d’actes recollits a la programació de la diada, organitzades per les diferents entitats calderines i que combina patrimoni, natura, cultura popular i propostes familiars en un entorn privilegiat
Aquest any també es repetirà novament la tradicional pujada a peu a l’ermita de Sant Sebastià de Montmajor, organitzada pel Centre Excursionista de Caldes de Montbui (CECMO), amb un itinerari de 10 kilòmetres i un desnivell de 300 metres. Per participar-hi, cal emplenar aquest formulari d’inscripció prèvia i abonar el cost de participació, que tornarà a ser d’1 euro i inclou l’avituallament i l’assegurança.
Com a novetat logística, s’oferirà un servei de mini-bus llançadora per facilitar l’accés a l’aplec, amb preu de 2 euros per viatge i servei de matí i tarda amb punt de sortida des del parc de l’estació. Les places son limitades i cal inscripció prèvia a www.cecmo.net.
També se celebrarà el concurs de paelles, organitzat per Aimava, amb premis per a les paelles guanyadores. Per a participar-ho heu de formalitzar la inscripció al perfil d’Instagram de l’entitat i abonar el preu d’inscripció, que serà de 15 euros. Enguany també es presenta com a novetat el tast de paella popular, a càrrec de Xevi Xefles, que s’oferirà a partir de les 13 hores i amb un preu per ració de 10 euros (compra anticipada a l’instagram @xeflesdenxevi) o 12 euros amb compra de tiquet.
L’organització habilitarà una zona pícnic, per a totes les persones que hi assisteixin, en el privilegiat entorn natural que envolta l’ermita de Sant Sebastià, però només es permetrà fer foc, de fogonet, a la zona de la feixa B. A més, Durant tot el dia hi haurà servei de barra amb begudes i entrepans, a càrrec de la Facultat de Sant Antoni, que també oferirà esmorzar de brasa a partir de les 9.30 hores.
Programació de l’Aplec de Sant Sebastià 2026
- Pujada excursionista (10 km / 600 m+)
- A les 8 h – Sortida des de la plaça de la Font del Lleó (Places limitades).
- A les 11 h - Arribada prevista a Sant Sebastià (avituallament a mig camí).
- A les 17 h – Baixada a peu.
- Inscripcions obertes, a partir del 21 d’abril, a www.cecmo.net.
- Cal fer inscripció prèvia (el cost és d’1 € i inclou avituallament i assegurança).
- Cal portar calçat de muntanya i roba adequada. No es permeten mascotes.
- A càrrec: Centre Excursionista de Caldes de Montbui.
- Servei de minibús
- Horari de pujada, parc de l’estació – Sant Sebastià de Montmajor: 9.15, 10.15 i 11 hores
- Horari de baixada, feixa A - El Tint: 13.30, 14.00, 15.30, 16.00, 16.30 i 17 hores
- Preu per viatge: 2 euros. Places limitades. Cal inscripció prèvia a www.cecmo.net
- A càrrec: Centre Excursionista de Caldes de Montbui.
- Esmorzar popular
- A partir de les 9.30 h.
- Lloc: zona de l’escenari.
- A càrrec: Facultat de Sant Antoni.
- Mostra de cotxes clàssics i vespes
- A partir de les 10 h.
- Lloc: Feixa A.
- A càrrec: Associació de vespes del Vallès.
- Ruta pels orígens de la muntanya d’El Farell
- De 10.30 a 12 h
- Punt de sortida: Rectoria.
- Inscripció prèvia a @caldescultura. Activitat gratuïta.
- A càrrec: Ricard Jiménez.
- Taller familiar de construcció de cabanes amb materials naturals
- A les 11 h
- Lloc: Feixa C.
- A càrrec: Orígens.
- Presentació del Facsímil d'Antoni Vila Arrufat
- A les 11 h.
- Lloc: a l’Ermita.
- A càrrec: Eusebi Vila i Plàcid Garcia-Planas Mercet.
- Concurs de paelles
- A les 11.30 h.
- Lloc: Feixa B.
- Cal fer inscripció prèvia a www.instagram.com/aimavacaldes.
- Preu d’inscripció: 15 €. Premis per a les persones guanyadores.
- A càrrec: Aimava.
- Concert de la coral del Calderí
- A les 12 h.
- Lloc: a l’Ermita.
- A càrrec: Coral del Calderí.
- Ballada de sardanes
- A les 12 h.
- Lloc: zona escenari.
- A càrrec: Agrupació Sardanista Calderina.
- Tast de paella Popular
- A partir de les 13 h.
- Lloc: zona escenari.
- Cal comprar els tiquets a www.instagram.com/xeflesdenxevi. Preu 10€ / per ració.
- A càrrec: Xevi Xefles.
- Ballada de bastons
- A les 14 h.
- Lloc: zona escenari.
- A càrrec: Colla de bastoners i bastoneres de Caldes.
- Jocs gegants per la canalla
- A les 15 h.
- Lloc: Feixa C.
- A càrrec: Activijoc.
- Lectura del manifest “Aplec per la pau”
- A les 16 h.
- Lloc: zona escenari.
- A càrrec: Plataforma Aturem les guerres.
- Concert amb Sat Trio
- A les 16.15 h.
- Lloc: zona escenari.
- A càrrec: Ajuntament de Caldes de Montbui.
Normes de seguretat i convivència
Per tal de garantir la convivència i seguretat durant la realització de l’aplec, l’Ajuntament de Caldes de Montbui us recorda les normes a seguir:
- Només es pot fer foc a la feixa B i amb fogonet.
- Utilitzeu els contenidors de recollida selectiva. Un cop finalitzat l’Aplec, deixeu el lloc ocupat en perfecte estat de neteja.
- Porteu els gossos lligats. Si són considerats de raça perillosa, també amb morrió.
- Deixeu els vehicles (cotxes i motos) en els espais destinats per a l’aparcament.
- Ometre qualsevol punt anterior comporta la denúncia dels fets comesos.
Aquesta acció s’emmarca en l’eix núm. 5 del Pla d’Actuació Municipal 2023/2027 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui. Més informació a www.caldesdemontbui.cat/pam.