En marxa la quarta edició del Nervi Jove, els pressupostos participatius per a la joventut de Caldes de Montbui

Dijous, 9 de març de 2017

El jovent de Caldes de Montbui pot tornar a presentar, votar i realitzar les seves pròpies activitats de lleure i en la formació

Les tres edicions anteriors del Nervi Jove han permès millorar i consolidar un format per escollir les activitats

La quarta edició del Nervi Jove de Caldes de Montbui ha començat a moure’s. Les persones joves majors de 14 anys de la vila termal tenen una nova oportunitat de presentar les seves propostes d’activitats col•lectives de lleure, i també formatives (valorades amb un màxim de 600 euros), i decidir amb els seus vots quines vol portar a terme en els propers mesos. És un exercici de pressupostos participatius on hi tenen importància tant la idea com l’estratègia de difusió i persuasió.

La regidoria de Joventut de Caldes de Montbui programa el Nervi Jove en el marc de l’Espai Jove El Toc, i fa extensiva la difusió, un any més, als centres educatius del municipi.

El procés, la novetat d’Instagram i el pressupost
Fins al dia 17 de març el jovent pot aportar propostes d’activitats, que ha d’argumentar mitjançant una fitxa o formulari que podrà deixar a l’Espai Jove El Toc, al pati dels centres educatius i també per Internet.

Un cop hagi acabat el període per aportar les fitxes, cada proposta haurà de tenir un vídeo descriptiu del projecte, que es penjarà a l’Instagram d’@eltoc. En aquest moment, començarà la campanya viral perquè tot el jovent de Caldes faci una primera tria, mitjançant l’opció M’agrada d’aquesta xarxa social. Aquestes votacions virtuals es podran fer fins al dia 1 de maig.

A l’Assemblea Jove, que es farà el dia 5 de maig, totes les propostes es presentaran i hauran de ser defensades per qui les hagi proposat. Després, les persones assistents a l’assemblea hauran de votar-les, mitjançant el mecanisme establert en les anteriors edicions: votació per consens de grup i votació individual. La suma de les puntuacions obtingudes en els tres sistemes de votació (virtual, de consens i individual) determinarà els projectes guanyadors de l’edició, que es repartiran un pressupost màxim de 6.000 euros.

Les activitats aprovades l’any passat
En l’edició de 2016 del Nervi Jove van ser escollides 11 activitats. La que va tenir més puntuació va ser el projecte Mur de records, seguida d’una sortida a Port Aventura, unes classes de guitarra (nivell inicial), l’Escenari Jove de Festa Major, un banc del temps, una sortida a esquiar (feta aquest passat febrer), un parc de barres, un escenari amb micròfons i rap, una sortida al teatre, una sortida a fer paint-ball i unes classes de cant. Hi va haver una activitat que, per decisió del mateix promotor, no es va desenvolupar, i això va permetre assignar pressupost a la Lan Party 2.

Trobareu més informació a http://bit.ly/nervijove2017

Darrera actualització: 12.03.2017 | 13:23