El Servei de Mediació Hipotecària de l'Ajuntament ha evitat dotze desnonaments

Dijous, 20 de febrer de 2014

L’Ajuntament torna a oferir aquest any el Servei de Mediació per l'habitatge, a través de l’Oficina local d’Habitatge

Jordi Solé, alcalde de Caldes de Montbui i Josep Medina, degà del Il•lustre Col•legi d’Advocats de Granollers han signat aquest matí el nou conveni regulador del servei d’assessorament i intermediació hipotecària que ofereix l’ajuntament.

L’objecte d’aquest servei és assessorar i ajudar a les persones i famílies que tenen dificultats per fer front al pagament dels préstecs hipotecaris i poden trobar-se en risc de perdre el seu domicili habitual; i oferir una via de comunicació i d’intermediació; la informació i l’assessorament necessària per trobar una solució consensuada que pugui evitar i/o posar fi a l’execució hipotecària.

Ja és el tercer any que funciona aquest servei des que es va crear amb la signatura del primer conveni al mes de maig de 2012. A més, i orientat a la mediació per l’habitatge, també es manté la col•laboració amb Càritas Diocesana de Barcelona per hipoteques i lloguers.

En l’acte de signatura, Jordi Solé ha explicat que durant el 2013, el servei va superar la xifra de 300 usuaris entre consultes , assessoraments i expedients oberts i ha expressat el desig que aquest any “no n'hi haguessin tantes, perquè això voldria dir que la situació està canviant... una situació que malauradament afecta a persones de perfils molt diversos”

Concretament amb el Col•legi d'Advocats de Granollers s’han gestionat, des del maig de 2012, 28 expedients dels quals 12 s’han tancat amb 3 dacions en pagament i els altres 9 amb un refinançament o novacions a petició i d'acord amb els usuaris. Els 16 expedients restants s'estan tramitant amb les entitats bancàries , n'hi ha amb procediments judicials oberts, i n'hi ha pendents de la proposta del banc per trobar la millor solució pel usuari.

Isidre Pineda, regidor d’habitatge, ha destacat l’efectivitat del servei i el compromís del consistori en seguir oferint-lo i animant als ciutadans a fer-ne ús, fins i tot de forma preventiva.

Josep Medina, degà del Col•legi ha volgut agrair el model de proximitat al ciutadà de l’ajuntament de Caldes i expressar la voluntat del Col•legi d’estar al costat del ciutadà, “donant un servei molt important i en moments molt crítics”, i seguir col•laborant amb les corporacions locals.

Darrera actualització: 20.02.2014 | 19:04