El pressupost de la Generalitat preveu iniciar les obres del Calderí l'any que ve

Dimecres, 6 de novembre de 2013

El projecte de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2014 preveu una partida per a la construcció de la secció institut i els espais polivalents de l’escola El Calderí

El projecte de pressupost per al 2014 fet públic ahir pel govern de la Generalitat de Catalunya ha previst una partida de 395.230,36€ destinada a la “nova construcció de la secció institut del Calderí més quatre espais”. Aquest títol fa referència a l’edificació d’espais per encabir un centre d’ensenyament secundari obligatori (ESO) més quatre aules polivalents.

La regidora d’Educació, Roser Guiteras, ha anunciat l’existència d’aquesta partida als pressupostos del govern català en la roda de premsa celebrada aquest migdia. Guiteras ha explicat que la partida no és suficient per concloure l’edificació final i que caldrà continuar-la amb una nova partida de l’any 2015. Per això, ha avançat que l’Ajuntament i la comunitat educativa de Caldes de Montbui seguiran de prop l’evolució d’aquest projecte que, pel consistori, hauria d’estar acabat al curs 2015/2016. També seguiran insistint perquè el centre esdevingui un institut escola, fet que permetria conservar els cursos d’infantil i primària que té ara.

Cal recordar que la Generalitat, en atenció a les previsions demogràfiques, vol reconvertir l’escola en un centre d’ensenyament secundari obligatori i deixar d’oferir inscripcions a P3 a partir del curs 2015/2016, de manera que l’ensenyament infantil i primari desapareguin progressivament.

Tanmateix, el govern català també ha assegurat a l’Ajuntament que construirà un edifici amb espais polivalents i ampliables per atendre les diferents necessitats reals que la població escolar calderina vagi plantejant.

Les afirmacions del delegat del Govern, el passat setembre
El delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya a Barcelona, Fernando Brea, va fer una visita a la població el passat setembre, en la qual ja va avançar a l’Ajuntament i a la direcció del Calderí que l’edifici es començaria a l’any 2014.

Brea va anunciar llavors que aquest any s’acabarà de redactar el projecte executiu, que es va modificar per tal d’atendre al canvi d’orientació que la Generalitat ha donat a l’escola promogut per les condicions demogràfiques actuals. També va afirmar que durant el primer quadrimestre del 2014 començarien les obres.

El delegat va informar que l’edifici està projectat en dues fases, una per donar resposta a les necessitats corrents i dels propers 8 anys; l’altra per donar resposta a la tendència demogràfica futura. La Generalitat ja havia informat aquest any que preveu convertir El Calderí en una Secció d’Ensenyament Secundari (SES), amb aules comodí que servirien per redefinir el projecte en el cas que la demografia revifi.

El canvi de projecte
A finals de l’any 2012 la Generalitat va traslladar a l’Ajuntament de Caldes de Montbui que, en base al descens progressiu de la natalitat, se substitueix els projecte d’institut-escola del Calderí per un centre educatiu que inclourà una Secció d’Ensenyament Secundari (SES). Aquest centre començaria amb dues línies d’alumnes d’ESO, més 4 aules que actuarien de comodí en el cas d’un nou augment de la natalitat.

Per fer la conversió d’escola a SES, la Generalitat proposa que avancin els cursos en les condicions actuals fins l’any 2015/2016. A partir de llavors, l’escola deixarà d’oferir places a P3 i, per tant, anirà eliminant gradualment cada curs, any rere any, fins a sisè d’educació primària. El mateix curs s’obririen les inscripcions per a primer d’ESO.

La Generalitat també va informar que el projecte és ampliable i, en cas que es produeixi un increment de la natalitat, es podria ampliar l’oferta d’educació infantil i primària del centre per tal d’adaptar-la a les necessitats canviants del municipi.

 

Darrera actualització: 6.11.2013 | 14:46