El nou parc del barri de la Bolera, una nova zona verda i d’esbarjo
La construcció del nou parc del barri de la Bolera, de 845 m2 enjardinat i amb jocs infantils, ha suposat la remodelació dels trams de carrers de l’entorn i la primera zona verda del barri
L’obertura del nou parc, que suposa també la primera zona verda del barri de la Bolera, ha tingut lloc aquest divendres després de gairebé 5 mesos d’obres que han transformat completament aquesta zona del nucli urbà de Caldes de Montbui situada entre els carrers de Buenos Aires, Santo Domingo, Moreño i Aparici. Les obres de remodelació dels trams d’aquests carrers de l’entorn del nou espai han servit també per pacificar la circulació de vehicles a la zona.
Les obres de construcció del nou parc de la Bolera i la reforma dels carrers que l’envolten van començar el passat mes de gener després de l’enderroc dels edificis que ocupaven espai, i s’han realitzat de forma simultània. El cost de totes dues actuacions ha estat de 567.383 € (IVA inclòs) i no ha suposat contribucions especials per el veïnat.
Una nova zona verda i nous trams de carrers pacificats al barri de la Bolera
Per tal d’aconseguir un espai obert, amb visibilitat, diàfan i ben il·luminat com a punt de trobada pels veïns i veïnes del barri, el nou parc s’ha construït en diversos nivells, salvant el desnivell de l’entorn i dels 845 m2 que te el nou espai, 145,20 m2 corresponen a zones enjardines.
El nou parc també disposa de diferent mobiliari urbà, una font d’aigua, jocs infantils i elements lúdics com punts d’escalada i un tobogan que, aprofitant el desnivell de la zona, s’integra en els talussos construïts.
La reforma dels carrers de l’entorn ha convertit els voltants del parc en una zona amb la mobilitat pacificada. Per donar més protagonisme a les persones vianants i potenciar l’espai, s’han transformat els carrers amb voreres estretes i vehicles estacionats en una plataforma única (sense voreres) sense places d’aparcament, i s’ha limitat la velocitat del transit rodat a 20 Km/h.
La transformació de la zona ha servit també per soterrar serveis existents com el cablejat aeri, actualitzar i substituir la senyalització vertical existent, instal·lar miralls convexes en determinades cantonades per facilitar la circulació dels vehicles i millorar la seguretat en els encreuaments.