Caldes representa al Consorci de Viles Termals davant la Diputació i la Generalitat

Dimarts, 16 de febrer de 2010

El febrer ha estat un mes de trobades importants per a les viles catalanes termals. S'han celebrat dues reunions promogudes per la Diputació de Barcelona i pel Club de Turisme de Salut i Benestar de la Generalitat de Catalunya.

 

Caldes de Montbui, com a vila que presideix el Consorci de Viles Termals de Catalunya, ha assistit a les dues trobades que serviran per coordinar els esforços dels diferents agents implicats en la dinamització del turisme termal català.

 

La reunió plenària del programa Termalisme de la Diputació de Barcelona del 12 de febrer, a la qual va assistir l'alcalde, Jordi Solé, i la tècnica de turisme de l'Ajuntament, va servir per presentar la nova marca turística de la Diputació "Barcelona és molt més". Amb aquesta marca, que vol exportar valors com la proximitat, la diversitat i la qualitat, es vol promocionar el fet termal a tot el territori català i també a França. A la reunió també es va valorar la possibilitat de coordinar la presència en fires i trobades nacionals i internacionals amb la Federació Espanyola de Municipis i Províncies i amb el Consorci de Viles Termals de Catalunya, tot plegat amb la voluntat de provocar sinèrgies i posar en valor els recursos que aporta cada organització.

 

D'altra banda, el 10 de febrer es va celebrar la primera Jornada del Club de Turisme de Salut i Benestar que impulsa la Generalitat de Catalunya a través de l'Agència Catalana de Turisme. Durant la jornada es va presentar la nova organització basada en clubs temàtics (gastronomia, natura, salut i benestar, etc.).

 

El club que afecta a Caldes i a les viles termals en general, el Club del Turisme de Salut i Benestar, ha diferenciat tres línies de productes: balnearis, spas i centres mèdics. El Consorci de Viles Termals de Catalunya formarà part del producte basat en balnearis i en la posada en valor d'aquests centres termals sorgits al voltant de brolladors naturals d'aigua termal.

 

Les accions de promoció d'aquest Club volen arribar a tot l'Estat espanyol, Europa, Rússia i Països Àrabs.

 

La trobada també va servir per crear una comissió de treball que definirà els criteris que diferencien spas i balnearis i per presentar l'edició d'un catàleg promocional en 4 idiomes que es distribuirà aquest any i la web en construcció del Club.

 

Darrera actualització: 5.03.2013 | 11:29