Caldes rep el distintiu de compromís per la sostenibilitat Biosphere com a Destinació Turística i Oficina de Turisme
El Consell Comarcal reconeix Caldes de Montbui com a Destinació Turística Sostenible amb el distintiu Biosphere. També atorga el distintiu Punt d’Informació Turística a la Biblioteca
Caldes de Montbui ha estat reconegut com a destinació turística de qualitat i sostenible durant la Jornada TurismeVallès 2021. En concret, el municipi ha estat premiat pel Consell Comarcal del Vallès Oriental amb tres distintius. D’una banda, l’Ajuntament i l’Oficina de Turisme Thermalia han rebut el segell Biosphere 2020, que destaca el compromís per la Sostenibilitat. D’altra banda, la biblioteca de Caldes de Montbui ha rebut el distintiu PIT 2020, que reconeix aquest organisme com a Punt d’Informació Turística.
Aquests reconeixements es van entregar divendres 16 d’abril durant les Jornades de Turisme del Vallès, que aquest any s’han celebrat de manera virtual. A l’acte hi va assistir la regidora de Turisme i Termalisme, Carme Germà, que va recollir -també de manera virtual- aquests distintius de qualitat turística.
El pallasso Tortell Poltrona ha estat el mestre de cerimònies de l’acte i ha actuat d’ambaixador de la comarca, i ha estat l’encarregat de fer el lliurament dels distintius. L’entrega dels reconeixements es va fer de manera virtual a diferents indrets de la comarca. En el cas de Caldes de Montbui, l’acte d’entrega d’aquests reconeixements es va dur a terme al safareig termal de la Portalera.
Destaca el fet que la Oficina de Turisme Thermalia és una de les úniques 4 entitats de la comarca que disposen del Segell Safe Travels, que distingeix els establiments lliures de Covid.
Durant les Jornades de Turisme del Vallès –que es va celebrar per via telemàtica- es van reconèixer 62 empreses i ens locals amb el segell Biosphere o PIT. Aquest acte també va servir perquè des del Consell Comarcal es presentés el Pla d’Acció 2021 de TurismeVallès i Productes de la Terra. En aquest sentit, en el sector agroalimentari, el pla destaca la formació i assessorament, les fires o els menjadors escolars i el treball per a la creació de la marca de qualitat Vera del Vallès. En l’àmbit del turisme, el pla dibuixa 27 línies de treball de creació de producte turístic, sostenibilitat i qualitat, comunicació i promoció, turisme intel·ligent, assessorament i governança.