Caldes es consolida com a destinació turística també a l’estiu

Divendres, 16 de setembre de 2022 a les 00:00

Aquest estiu el càmping ha registrat una ocupació superior al 81% i els balnearis per sobre del 90% La procedència del turisme ha estat principalment de Barcelona i comarques, i s’ha registrat un increment de turistes internacionals de pas

Durant els mesos de juliol i agost d’aquest any, el càmping El Pasqualet ha mantingut l’ocupació per sobre del 81% mentre que els balnearis Termes Victoria i Rvhotels Broquetas Spa Termal han registrat una ocupació superior al 90%.

El turisme del camping prové principalment de Barcelona i comarques, tot i que ha registrat un important increment de turistes de pas procedents dels Països Baixos i de la Gran Bretanya. Als balnearis, s’ha registrat una procedencia important de turisme de pas francès i marroquí.

Pel que fa a l’any 2021, segons una enquesta elaborada pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona, la valoració global dels turistes i visitants de Caldes de Montbui és molt positiva i en gairebé tots els àmbits arriba a l’excel·lència. Alguns dels aspectes que destaca l’enquesta són l’entorn natural, el caràcter i l’amabilitat de la gent, la qualitat dels allotjaments, l’oferta gastronòmica i la informació rebuda a l’ Oficina de Turisme.

Les enquestes es van realitzar des del mes de març fins el desembre del 2021 a una mostra de 81 turistes allotjats a Caldes de Montbui d’entre un univers de turistes allotjats a l’entorn de Barcelona (província de Barcelona, excloent la capital). Els punts d’enquestació van ser 2 (50% hotels i 50% càmping) i les enquestes van consistir en entrevistes personalitzades tant sobre l’estada com sobre les fases prèvies i post (abans del viatge i després del viatge), així com sobre qüestions relacionades amb la sostenibilitat. També es va preguntar a les persones enquestades si van fer modificacions en el seu viatge i/o estada a causa de la covid.

Resum dels resultats de l’enquesta

L’edat mitjana dels turistes s’estima en 43,6 anys; i la procedència és majoritàriament de Catalunya, i més concretament del Barcelonès i el Vallès Occidental.

El motiu principal de les visites a Caldes va ser l’oci, destacant l’elecció del municipi per la seva ubicació i proximitat a Barcelona i comarques; i, en segon lloc, la tipologia i qualitat dels allotjaments. La ubicació de Caldes en un entorn natural i la tranquil.litat que l’envolta, més la recomanació d’altres turistes també van ser punts importants per l’ elecció de Caldes com a destí.

El transport utilitzat per arribar fins a Caldes va ser en un 90% vehicle propiParlem principalment de viatges en família i de grups familiars d’una mitjana de 4,7 persones.

Les activitats turístiques preferentment escollides van ser les passejades tranquil.les i el relax; degustar la gastronomia local i les activitats a l’aire lliure, així com el Senderisme i el Cicloturisme. Les visites culturals, també van tenir un pes rellevant, tot i que en menor mesura.

Pel que fa a la planificació del viatge, més de la meitat de les persones enquestades van fer consultes a pàgines web per buscar informació; i més concretament a webs d’empreses d’allotjaments. Un 72,8% va escollir el càmping com a allotjament preferit durant la seva estada; seguit del 25,9% que es va allotjar a l’hotel dels balnearis. La mitjana de nits d’estada a la destinació va ser de 3,9.

Els motius principals per l’elecció de l’allotjament van ser la seva localització i les opinions de la gent, i més del 91% repetia allotjament gràcies a la seva experiència en estades anteriors.

En relació amb la despesa total durant l’estada, aquesta va ser de 163,10 per persona; éssent la part més rellevant de la despesa l’allotjament. La resta es dividia en menjar, compres i transport.

Cal destacar que més d’un 51% de les persones enquestades estarien disposades a pagar fins a un 10% més per un servei sostenible; i més del 25% tenien en compte els certificats sostenibles, com ara el Biosphere, per escollir la destinació de viatge.

El nombre de turistes que repetien estada va correspondre al 55,6% del total de persones enquestades.

Les dades corresponen a l’Enquesta de perfil i hàbits del turista de la Destinació Barcelona, elaborada a partir d’una operativa estadística de l’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió. El Museu Thermalia ha realitzat la infografia que acompanya aquesta informació recollint i resumint les dades de l’enquesta i que ha estat elaborada amb la col·laboració del LABturisme de la Diputació de Barcelona.


 

Darrera actualització: 19.09.2022 | 13:08