Teniu a la vostra disposició els acords de la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament celebrada el 28 de novembre de 2013 al web www.caldesdemontbui.cat. També podeu consultar actes de plens anteriors a l'apartat Ajuntament d'aquest web.
1. NOMENAR EL SENYOR JOSEP GALLART BADIA COM A NOU REGIDOR DE LA CORPORACIÓ, EN SUBSTITUCIÓ DEL SENYOR JOSEP GASPAR BLANCAFORT.
Pren la paraula el senyor secretari: La Junta Electoral Central ha tramès la credencial de regidor per la llista de candidats presentada pel Partit d’Esquerra Republicana de Catalunya-Acord Municipal (Esquerra-Am) a les darreres eleccions a favor del senyor Josep Gallart Badia en substitució per renúncia del senyor Josep Gaspar i Blancafort, en conseqüència, d’acord amb el que preveu la Legislació vigent procedeix, observades les formalitats que preveu la normativa electoral, que prengui possessió del seu càrrec, raó per la qual, d’acord amb el que disposa l’article 108.8 de la Llei Orgànica de Règim Electoral General, se li formula la pregunta següent:
“Jureu o prometeu per la vostra consciència i honor complir fidelment les funcions del càrrec de regidora de l’Ajuntament de Caldes de Montbui amb lleialtat al Rei i al President de la Generalitat de Catalunya i respectar i fer respectar la Constitució com a norma fonamental de l’Estat i l’Estatut d’Autonomia de Catalunya?”
Pren la paraula el senyor Gallart: “Per imperatiu legal, sí prometo“
2. APROVAR ELS ESBORRANYS DE LES ACTES DE LES DUES SESSIONS PLENÀRIES SEGÜENTS:
2.1 SESSIÓ PLENÀRIA ORDINÀRIA DE DATA 31 D’OCTUBRE 2013.2.2 SESSIÓ PLENÀRIA EXTRAORDINÀRIA DE DATA 31 D’OCTUBRE DE 2013.
3. APROVAR EL NOMENAMENT DE NOUS REPRESENTANTS MUNICIPALS EN DIFERENTS CÀRRECS I REGIDORIES ACTUALS DE L'AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI.
3.1 NOMENAR EL REGIDOR SENYOR JOSEP GALLART BADIA COM A MEMBRE INTEGRANT DEL GRUP MUNICIPAL D’ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA - ACORD MUNICIPAL (ESQUERRA AM), EN SUBSTITUCIÓ DEL SENYOR JOSEP GASPAR I BLANCAFORT.
Primer. Nomenar el regidor senyor Josep Gallart Badia com a membre integrant del Grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya - Acord Municipal (Esquerra AM), en substitució del senyor Josep Gaspar i Blancafort.
Segon. Comunicar l’acord a les persones interessades.
3.2 NOMENAR LA REGIDORA MONTSERRAT GRAU I GINER MEMBRE INTEGRANT DE LA JUNTA DE PORTAVEUS DE L'AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI I DESIGNAR-LA COM A PORTAVEU DEL GRUP POLÍTIC MUNICIPAL D’ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA A L’ESMENTADA JUNTA DE PORTAVEUS, EN SUBSTITUCIÓ DEL SENYOR JOSEP GASPAR I BLANCAFORT.
Primer. Nomenar la regidora Montserrat Grau i Giner membre integrant de la Junta de Portaveus de l'Ajuntament de Caldes de Montbui.
Segon. Designar la senyora Montserrat Grau i Giner, actual 2a tinenta d’alcalde i regidora d’aquesta Corporació, com a portaveu del grup polític municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a la Junta de Portaveus d’aquest Ajuntament, en substitució del senyor Josep Gaspar i Blancafort.
Segon. Comunicar aquest acord als portaveus dels diferents grups municipals.
3.3 APROVAR LA MODIFICACIÓ DELS MEMBRES INTEGRANTS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DE LES MATÈRIES DE PLE, PEL QUE FA ALS VOCALS REPRESENTANTS TITULARS I SUPLENTS D’ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA - ACORD MUNICIPAL (ESQUERRA AM).
Primer. Aprovar la modificació dels membres integrants de la Comissió Informativa de les matèries de Ple, pel que fa als vocals representants titulars i suplents d’Esquerra Republicana de Catalunya - Acord Municipal, essent des de la data d’avui, els següents:
On deia:- Titular/suplent: Josep Gaspar Blancafort / Isidre Pineda MoncusíHa de dir:- Titular / suplent: Isidre Pineda Moncusí / Josep Gallart Badia
Tercer. Comunicar aquest acord als diferents Grups polítics municipals.
3.4 APROVAR LA MODIFICACIÓ DELS MEMBRES INTEGRANTS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DEL PLE EN FUNCIONS DE JUNTA GENERAL DE LA SOCIETAT GESTIÓ MUNICIPAL DE SERVEIS, SA, PEL QUE FA ALS VOCALS REPRESENTANTS TITULARS I SUPLENTS D’ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA - ACORD MUNICIPAL (ESQUERRA AM).
Primer. Aprovar la modificació dels membres integrants de la Comissió Informativa del ple en funcions de Junta General de la societat GESTIÓ MUNICIPAL DE SERVEIS, SA, pel que fa als vocals representants titulars i suplents d’Esquerra Republicana de Catalunya-Acord Municipal, essent des de la data d’avui, els següents:
On deia:- Titular/suplent: Josep Gaspar Blancafort /Isidre Pineda Moncusí
Ha de dir:- Titular / suplent: Isidre Pineda Moncusí / Josep Gallart Badia
Segon. Comunicar aquest acord als diferents Grups polítics municipals.
3.5 APROVAR LA MODIFICACIÓ DELS MEMBRES INTEGRANTS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DEL PLE EN FUNCIONS DE JUNTA GENERAL DE LA SOCIETAT CALDES HABITATGE, SL, PEL QUE FA ALS VOCALS REPRESENTANTS TITULARS I SUPLENTS D’ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA - ACORD MUNICIPAL (ESQUERRA AM).
3.6 NOMENAR EL SENYOR JOSEP GALLART BADIA MEMBRE INTEGRANT I VOCAL DE LA COMISSIÓ DE COORDINACIÓ I PLANIFICACIÓ D’AQUEST AJUNTAMENT, EN SUBSTITUCIÓ DEL SENYOR JOSEP GASPAR BLANCAFORT.
Primer. Nomenar el senyor Josep Gallart Badia membre integrant i vocal de la Comissió de Coordinació i Planificació d’aquest Ajuntament, en substitució del senyor Josep Gaspar Blancafort.
Segon. Comunicar aquest acord a les persones interessades.
El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC, CiU, PSC i PPC i l’abstenció d’ICV-EUIA
4. APROVAR LA PROPOSTA DE NOMENAMENT DEL/DE LA JUTGE/ESSA DE PAU TITULAR I DEL/DE LA SUBSTITUT/A DE CALDES DE MONTBUI, PARTIT JUDICIAL DE GRANOLLERS; PROVÍNCIA DE BARCELONA.
Primer. Proposar la senyora Carme Canals Riba per ocupar el càrrec de jutgessa de pau titular i la senyora Núria Cervera Talavera per ocupar el càrrec de jutgessa de pau substituta de Caldes de Montbui.
Segon. Comunicar l’acord a la Secretaria de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
El punt s’aprova per unanimitat.
5. APROVAR LA DELEGACIÓ DE COMPETÈNCIES EN L’ORGANISME DE GESTIÓ TRIBUTÀRIA DE TARIFES DE PREUS PÚBLICS, MULTES COERCITIVES I COSTES JUDICIALS.
Primer. Delegar en la Diputació de Barcelona perquè mitjançant el seu Organisme de Gestió Tributària exerceixi, per compte d’aquesta Corporació, les competències de recaptació dels ingressos de dret públic que a continuació s'especifiquen:
I.- Preus públics per a la Prestació de serveis a l’Escola d’Adults, Activitats i serveis per a gent gran, Cursos i tallers formatius i Foment econòmic.
Les funcions delegades són:
Recaptació dels deutes tant en període voluntari com executiu.Dictar la provisió de constrenyiment.Liquidació d’interessos de demora.Resolució dels expedients de devolució d’ingressos indeguts.Resolució dels recursos que s’interposin contra els actes anteriors.Qualsevol altra necessària per a l’efectivitat de les anteriors.II.- Multes coercitivesLes funcions delegades són:Recaptació dels deutes en període executiu.Notificar la provisió de constrenyiment dictada per l’òrgan competent de l’Ajuntament.Liquidació d’interessos de demora.Resolució dels expedients de devolució d’ingressos indeguts.Resolució dels recursos que s’interposin contra els actes anteriors.Qualsevol altra necessària per a l’efectivitat de les anteriors.III.- Costes judicials derivades de procediments contenciosos administratius.Les funcions delegades són:
Recaptació dels deutes en període executiu.Notificar la provisió de constrenyiment dictada per l’òrgan competent de l’Ajuntament.Liquidació d’interessos de demora.Resolució dels expedients de devolució d’ingressos indeguts.Resolució dels recursos que s’interposin contra els actes anteriors.Qualsevol altra necessària per a l’efectivitat de les anteriors.
Segon. L’Ajuntament es reserva la facultat de realitzar per sí mateix i sense necessitat d’avocar de forma expressa la competència, les facultats d’aprovar determinades actuacions singulars de recaptació, concedir beneficis fiscals, realitzar liquidacions per a determinar els deutes tributaris o aprovar l’anul•lació, total o parcial, de les liquidacions, respecte a alguns dels tributs o ingressos de dret públic la gestió dels quals ha estat delegada en la Diputació de Barcelona, quan circumstàncies organitzatives, tècniques, o de distribució competencial dels serveis municipals, ho facin convenient.
Tercer. L'Ajuntament podrà convenir amb l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, la realització d'actuacions de recaptació procedents, respecte a altres conceptes diferents dels assenyalats en aquest acord, amb subjecció als criteris emanats per la Junta de Govern de l'ORGT.
Quart. La delegació conferida de l’exercici de les competències descrites en aquest acord es regeix per les següents regles:
Regla primera.- La delegació atorgada té caràcter general i una duració de dos anys a comptar des de la data d’acceptació per part de la Diputació de Barcelona.
Tanmateix, el temps de durada de la delegació s'entendrà prorrogat tàcitament per períodes consecutius d'un any, si cap de les dues parts no comunica la seva decisió de donar-la per finida amb una antelació mínima de sis mesos.
Regla segona.- L’exercici de les facultats delegades s’ajustarà als procediments, els tràmits i les mesures en general, relatives a la gestió tributària, que estableixen tant la Llei d’hisendes locals com la Llei general tributària i les seves normes de desplegament, així com a allò que s’estableix en l’Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals, la gestió dels quals ha estat delegada en la Diputació de Barcelona.
En particular, pel que respecta a la recaptació, en període de pagament voluntari i en període executiu, s’aplicarà el Reglament general de recaptació i la normativa concordant.
Regla tercera. Les facultats delegades seran exercides pels òrgans de la Diputació de Barcelona i del seu Organisme de Gestió Tributària, conforme al que disposen els Estatuts de l’Organisme de Gestió Tributària, el seu Reglament orgànic i l’Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals, la gestió dels quals ha estat delegada en la Diputació de Barcelona.
Per la seva banda, l'Ajuntament podrà emanar instruccions tècniques de caràcter general i obtenir, en qualsevol moment, informació sobre la gestió.
Regla quarta.- L’Organisme de Gestió Tributària percebrà, com a compensació econòmica per les despeses que hagi d'atendre per portar a terme amb eficàcia la prestació del servei objecte de la delegació conferida, la taxa per la prestació de serveis i la realització d’activitats necessàries per a l’exercici de les funcions de gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals, regulada en l’ordenança fiscal que estigui vigent en cada exercici.
Regla cinquena.- L’Ajuntament podrà sol•licitar bestretes ordinàries a compte de la recaptació dels impostos sobre béns immobles i sobre activitats econòmiques, si aquests tributs figuren entre els tributs delegats. L’atorgament d’aquestes bestretes, llur quantia i condicions es regeix pels criteris que estableixi la Junta de Govern de l’Organisme de Gestió Tributària.En circumstàncies singulars, el president de l’ORGT podrà aprovar bestretes extraordinàries. En aquest supòsit, l’Ajuntament assumirà el cost financer que representi per a l’ORGT la disponibilitat de fons aliens.
Regla sisena. L'aplicació comptable i les transferències de les quantitats recaptades per l’ORGT a l’ajuntament es regiran per les normes següents:
1. L’aplicació comptable, amb el detall de les quantitats recaptades per cada concepte d’ingrés, i la transferència de la recaptació la realitzarà l’ORGT a l’Ajuntament de forma quinzenal.
2. Els comunicats d’aplicació comptable detallaran les quantitats liquidades pels diversos conceptes, les anul•lacions de liquidacions i les devolucions d’ingressos indeguts aprovades dins del període quinzenal anterior, amb les especificacions necessàries per poder registrar les operacions resultants en la forma imposada per la Instrucció de comptabilitat de les corporacions locals.
3. L'Organisme de Gestió Tributària liquidarà i recaptarà, per delegació de l'Ajuntament, interessos de demora pel temps transcorregut des de la conclusió del període de pagament voluntari fins al moment en què tingui lloc el pagament del deute, al tipus d'interès establert a la normativa vigent.
4. L’import de la bestreta ordinària a què es refereix la regla cinquena serà abonada conjuntament amb la primera transferència del mes pel concepte de recaptació.
5. Pel que fa a la recaptació per l'Impost sobre activitats econòmiques, es transferirà a l’Ajuntament la part d'ingressos que corresponen a la quota tributària municipal, i la part corresponent al recàrrec provincial s'ingressarà directament al compte de la Diputació.
Regla setena.- La Diputació de Barcelona tindrà, genèricament, les facultats i les obligacions que corresponen, segons la normativa vigent en aquesta matèria, al titular de la recaptació, i les exercirà o bé complirà a través de llur Organisme de Gestió Tributària.
L'Organisme de Gestió Tributària rendirà els comptes a l’Ajuntament de la gestió recaptatòria en els terminis i segons les especificacions que conté el Reglament general de recaptació i llurs disposicions concordants.
Regla vuitena.- A més de les obligacions establertes en la legislació vigent per als òrgans recaptadors, l'Organisme de Gestió Tributària assumeix per l’acceptació voluntària de la delegació realitzada per l’Ajuntament, les obligacions següents:
a. Establir circuits de comunicació interadministrativa que puguin fer més efectiva la gestió de la recaptació executiva.b. Establir les vies d'informació continuada a l'Ajuntament, a fi que pugui tenir coneixement puntual i constant de l'estat de la recaptació.c. Oferir a través de la Seu electrònica els serveis previstos en la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.d. Mantenir les oficines obertes al públic un mínim de 5 hores diàries.e. Portar la comptabilitat dels valors que estiguin en el seu poder i rendir el compte anual, justificat per la relació de deutors classificada per conceptes i exercicis, i tota l'altra documentació que resulta exigible per la normativa vigent en cada moment.
Regla novena. La Diputació de Barcelona, a través seu l'Organisme de Gestió Tributària, durant el temps de vigència de la delegació gaudirà dels drets següents:
a. Percepció de les quantitats establertes en la regla quarta.b. Percepció dels contribuents de les costes que origina el procediment de constrenyiment, degudament justificades.c. Percepció de l’Ajuntament de les costes que origina el procediment executiu, degudament justificades, en els supòsits de baixes acordades per l’Ajuntament.d. Nomenament al seu càrrec del personal que calgui per a la gestió del servei.e. Aconseguir l'auxili de l'autoritat en els casos previstos en el Reglament General de Recaptació i en les disposicions concordants.f. Utilitzar el local que habiliti l’ajuntament per a l’exercici de les competències delegades, sempre que no sigui necessari o convenient que l’ORGT disposi d’un local propi, de propietat o de lloguer i sens perjudici de la contraprestació que l’Organisme de Gestió Tributària pugui convenir amb l’ajuntament per la utilització de les dependències municipals.
Regla desena. L’Organisme de Gestió Tributària adoptarà les mesures necessàries per a donar compliment a la normativa específica en matèria fiscal i tributària, a la de protecció de dades de caràcter personal, a la normativa sobre arxius i documents i a les especificacions contingudes en l’Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals, la gestió dels quals ha estat delegada en la Diputació de Barcelona.
Pel que respecta a la normativa reguladora de l’administració electrònica i dels arxius i documents, l’Organisme de Gestió Tributària podrà procedir a la substitució de documents originals en suports físics per còpies electròniques de documents amb validesa d’originals i signats electrònicament. A més a més, tots els documents generats per l’entitat local delegant i per l’ORGT, així com aquells presentats pels ciutadans, referits a l’exercici de la delegació - tant els de suport paper com els de suport electrònic i llurs copies - es podran destruir d’acord amb el que estableix la normativa d’arxius i documents, les taules d’avaluació i els acords de la Comissió Nacional d’Accés, Avaluació i Tria Documental (CNAATD).
Regla onzena. Són causes d'extinció de l’exercici de la delegació conferida, les següents:
1. El transcurs del termini de la vigència de la delegació o la no-pròrroga tàcita, d'acord amb allò que estableix la regla primera.2. L'acord mutu entre l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona.3. L'incompliment de les regles de la delegació contingudes en l’acord.4. Qualsevol altra causa prevista per la normativa vigent.
Cinquè. Notificar aquest acord de delegació a la Diputació de Barcelona, als efectes que, per la seva part, es procedeixi a l'acceptació de la delegació conferida. Un cop acceptades les delegacions la Diputació de Barcelona publicarà les delegacions, juntament amb la referència a llur acceptació, tant en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona com en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i, també, en la seu electrònica de l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona.
6. APROVAR LA MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM. 31/2013, MITJANÇANT SUPLEMENT DE CRÈDITS.
Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 31/2013 del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2013, mitjançant suplements de crèdit, per un import de total de 625,41 euros, segons detall de l’annex, on s’especifica l’aplicació pressupostària que es suplementa, i la seva font de finançament que és a càrrec de baixes per anul•lació d’altres aplicacions pressupostàries.
Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.
El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC i les abstencions de CiU, PSC, PPC i ICV-EUiA.
7. APROVAR LA MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM. 32/2013, MITJANÇANT TRANSFERÈNCIA DE CRÈDITS.
Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 32/2013, del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2013, per un import total de 83.700,38 euros, segons detall del quadre següent, on s’especifiquen les previsions de despesa i el seu finançament.
8. APROVAR LA MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM. 33/2013, MITJANÇANT CRÈDITS EXTRAORDINARIS.
Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 33/2013, del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2013, per un import total de 17.515,86 euros, segons detall de l’annex, on s’especifiquen les previsions de les noves despeses i les seves fonts de finançament que són a càrrec de les baixes de les aplicacions pressupostàries que s’indiquen.
Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.
9. DONAR COMPTE AL PLE DEL DECRET D’ALCALDIA NÚM. 1282/2013, DE 14 DE NOVEMBRE DE 2013, PEL QUAL ES RESOL APROVAR EL SEGUIMENT PRESSUPOSTARI CORRESPONENT AL 3R TRIMESTRE DE 2013, D’ACORD AMB LA LLEI ORGÀNICA 2/2013, DE 27 D’ABRIL, D’ESTABILITAT PRESSUPOSTÀRIA I SOSTENIBILITAT FINANCERA.
Primer. Donar compte al Ple del decret d’alcaldia número 1282/2013, de 14 de novembre 2013, pel qual es resol aprovar les obligacions trimestrals de subministrament d’informació corresponent al 3r. trimestre de 2013 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.
10. APROVAR EL CONTINGUT DEL CONVENI D’EXPROPIACIÓ DE MUTU ACORD ENTRE L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI I LES SENYORES FRANCESCA I MARINA BANÚS TORRENTS.
Primer. Aprovar inicialment la relació de béns i drets afectats per expropiació per la realització de l’obra de construcció d’un aparcament al costat de la riera de Caldes, que són:
Finca número 477 de Caldes de Montbui, ve descrita a la seva inscripció 12a, obrant al foli 190 del volum 2417 de l’Arxiu, Llibre 200, en els termes següents:Rustica.- “Edificios para corrales con un patio en el centro, en la vila de Caldes de Montbui y punto denominado “terrasses”, hoy calle Arrabal Canyelles¸ número 2; de cabida Ocho àreas dieciséis centiàreas. Linda: al Norte, con sucesores de Pablo Condal, mediante despeñadero; a Oriente, con finca de José Casellas, mediante camino; a Mediodía, con porción adjudicada a Juan Ribas; y a Poniente, con tierras de Carlos Casellachs, mediante margen”.Aquesta finca no es troba afecta a cap càrrega ni gravamen.
Emplaçament:Raval Canyelles número 2.
Motiu: Pla General d’Ordenació Urbanístic municipal de Caldes de Montbui.
Qualificació: Parcel•la amb referència cadastral 0491101DG3009G0001ELEs part de sistema d’espais lliures, (clau V) i en part sistema de comunicacions de la xarxa viària urbana (clau C).
Part de la parcel•la amb referència cadastral: 04911120DG3009G0001TL
Es part de sistemes d’espais lliures (clau V) i en part sistema d’equipaments sanitari – assistencial (Clau E2).
Classificació : Sòl urbà
Superfície a valorar: 497,00 m2 de la finca cadastral 0491101DG3009G0001EL (V)
154,63 m2 de la finca cadastral 0491120DG3009G0001TL (V)
Els 171,37m2 restants de la finca cadastral 0491120DG3009G0001TL, entenen que no s’han de valorar, ja que es considera que no és aplicable l’article 114, pel fet que aquesta part de la finca està qualificada com equipament sanitari - assistencial (clau E2).
Construcció: A la parcel•la cadastral 0491101DG3009G0001EL, hi ha una construcció de dues plantes i coberts, destinat a magatzem, amb una superfície segons cadastre de 506 metres quadrats.
L’edifici és de l’any 1880 (segons cadastre) i segons la propietat es troba en molt mal estat de conservació, amb la seva vida útil esgotada.
Segon. Demanar un certificat de titularitat i càrregues al Registre de la Propietat de Granollers núm. 2, i del resultat d’aquest s’elaborarà la relació inicial complerta de béns i drets afectats.
Tercer. Una vegada obtingut el certificat de l’apartat anterior, es procedirà a sotmetre la relació de drets i béns afectats per un termini d’informació pública de 20 dies amb la publicació de l’edicte al BOPB i al diari Ara.
Quart. Disposar que si en el termini d’informació pública no es presenten al•legacions a la relació de béns i drets afectats publicada, esdevindrà definitiva sense necessitat de cap altre tràmit.Cinquè. Aprovar el contingut del conveni d’expropiació de mutu acord entre l’Ajuntament de Caldes de Montbui i les senyores Francesca i Marina Banús Torrents, que es transcriu a continuació:
CONVENI D’EXPROPIACIÓ PER MUTU ACORD ENTRE L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI I LES SRES FRANCESCA BANÚS TORRENTS I MARINA BANÚS TORRENTS
Caldes de Montbui,
REUNITSD’UNA PART: L’Ajuntament de Caldes de Montbui, representat pel senyor Jordi Solé i Ferrando alcalde president de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, les dades personals del qual apareixen plenament acreditades en funció del seu càrrec, assistit pel senyor Eduard Lluzar López de Briñas, secretari general de l’Ajuntament de Caldes de Montbui,
D’UNA ALTRA PART:
• Francesca Banús Torrents, major d’edat, soltera, veïna de Caldes de Montbui, amb domicili en la Plaça Marquès número 20, 4º 2ª, amb DNI número 77064673-E, que actua com a copropietària de les finques sobre les quals recau aquest conveni.
• Marina Banús Torrents, major d’edat, soltera, veïna de Caldes de Montbui, amb domicili en la Plaça Marquès número 20, 4º 2ª, amb DNI número 37254792-J, que actua com a copropietària de les finques sobre les quals recau aquest conveni.
Ambdues parts, es reconeixen mútuament la plena capacitat d’obrar i exposen a títol de preàmbul els següents
ANTECEDENTS:
1.- Que l’Ajuntament de Caldes de Montbui, com a Administració expropiant, i beneficiària de l’expropiació, amb competències urbanístiques per tal d’executar el planejament urbanístic que a cadascuna de les finques objecte d’aquest conveni li afecta, ha tramitat el corresponent expedient d’expropiació forçosa de les finques propietat de les senyores Francesca i Marina Banús Torrents, les quals es relacionen a continuació:
• Finca del carrer Raval Canyelles número 2, amb referència cadastral 0491101DG3009G0001EL.• Resto finca del carrer Raval Canyelles número 2, amb referència cadastral 0491120DG3009G0001TL, ja que estan exclosos els 171,37 m2 que el Jurat d’Expropiació de Catalunya va entendre que no s’havien de valorar.
Dins de l’expedient de just preu 8300-10, existeixen els següents documents que afecten a la finca situada en el carrer Raval Canyelles número 2:
• Informe de valoració emès per en Juan Antonio Gutiérrez Gutiérrez en qualitat d’Arquitecte en data 7 de novembre de 2009.• Full d’apreuament emès per en Salvador Lujan i Lerma, en qualitat d’Arquitecte en data juliol de 2010.• Informe de valoració emès per el Jurat d’Expropiació de Catalunya, i subscrit per en Jordi Duatis i Puigdollers, Arquitecte, en qualitat de vocal tècnic en data 22 de febrer de 2011.• Informe de valoració emès per en Jordi Pagès i Martinez, en qualitat d’Enginyer d’Edificació, en data 19 de febrer de 2011.• Informe de valoració emès per Irune Sacristan Arana, en qualitat d’Arquitecta, redactora de l’informe pericial encarregat per el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Sala Contenciosa Administrativa, Secció Segona.
2.- Que, a més, les senyores Francesca i Marina Banús Torrents, copropietàries de les finques que es relacionen en l’apartat anterior, van presentar l’any 2010 l’escrit d’advertiment d’iniciar expedient d’expropiació per ministeri de la llei, en virtut del que estableix l’article 114 del Text refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya, de les finques relacionades en l’apartat anterior.
Aquestes finques figuren en l’escriptura d’acceptació d’herència del senyor Juan Banús Puig, a favor de les senyores Francesca i Marina Banús Torrents.
3.- Descripció, física i jurídica, dels bens i drets afectats i motiu de l’expropiació
A. Finca registral número 477 de Caldes de Montbui, ve descrita a la seva inscripció 12a, obrant al foli 190 del volum 2417 de l’Arxiu, Llibre 200, en els termes següents:Rustica.- “Edificios para corrales con un patio en el centro, en la villa de Caldes de Montbui y punto denominado “terrasses”, hoy calle Arrabal Canyelles¸ número 2; de cabida Ocho àreas dieciséis centiàreas. Linda: al Norte, con sucesores de Pablo Condal, mediante despeñadero; a Oriente, con finca de José Casellas, mediante camino; a Mediodía, con porción adjudicada a Juan Ribas; y a Poniente, con tierras de Carlos Casellachs, mediante margen”.Aquesta finca no es troba afecta a cap càrrega ni gravamen.
Emplaçament:
Raval Canyelles número 2.
Els 171,37m2 restants de la finca cadastral 0491120DG3009G0001TL, entenen que no s’han de valorar, ja que es considera que no es aplicable l’article 114 TRLUC, pel fet que aquesta part de la finca esta qualificada com equipament sanitari - assistencial (clau E2).
L’edifici es de l’any 1880 (segons cadastre) i segons la propietat es troba en molt mal estat de conservació, amb la seva vida útil esgotada.
4.- Que els compareixents, en la qualitat amb la qual actuen, estan interessats en arribar a un mutu acord per a la total liquidació de l’expedient d’expropiació iniciats de conformitat amb allò establert en l’article 24 de la Llei d’Expropiació Forçosa, i als articles 74 i següents de la Llei de la Jurisdicció Contenciós Administrativa, per la qual cosa es procedeix a subscriure el present conveni amb els següents:
PACTES:
Primer.- L’expropiació es porta a terme de mutu acord, de conformitat amb el que preveu l’article 24 de la Llei d’Expropiació Forçosa, entre aquest Ajuntament, que és l’Administració expropiant i beneficiària de les expropiacions i les senyores Francesca i Marina Banús Torrents, com a expropiades, ja que són les titulars dels bens i drets objecte d’expropiació inclosos en aquest conveni.
L’ Ajuntament de Caldes de Montbui, com a Administració expropiant, i les senyores Francesca i Marina Banús Torrents, com a expropiades, mitjançant el present document, estableixen, de mutu acord, el preu just en la quantitat de 420.861,63 Euros, que es desglossa de la següent manera:
• 373.616,62 Euros que corresponen a la valoració del terrenys feta pel Jurat d’Expropiació de Catalunya que inclou el premi d’afecció.• La resta, fins a l’ import total de 420.861,63 Euros correspon als interessos que són 47.245,01 Euros. L’ import total es liquidarà en sis anys, es a dir 72 mesos, amb una quota total mensual de 5.845,30, una vegada aplicat un interès legal del 4% anual, d’acord amb la Llei 17/2012 de Pressupostos de l’Estat per l’any 2013, sobre un capital a amortitzar de 373.616,62 Euros. S’adjunta a aquest conveni, com annex núm. 1, el quadre d’amortització.
El preu just acordat té la condició de partida alçada per tots els conceptes, incloent els valors que es poguessin fixar en retaxació, els interessos per mora o similars o per qualsevol altre concepte que hagi pogut produir-se fins a la data d’aquest conveni o que pugui produir-se en el futur en relació a les finques objecte del conveni.
Segon.- La finca registral número 477, de la que s’ha procedit a iniciar el corresponent expedient d’expropiació forçosa, propietat de la senyores Francesca i Marina Banús Torrents i respecte les quals el procediment judicial no ha finalitzat és la que consta en l’antecedent tercer, apartat A.
Amb el pagament del preu just de liquidació acordat, les senyores Francesca i Marina Banús Torrents, es donen per completament satisfetes i finiquitades respecte les pretensions en els esmentats recursos contenciosos administratius i a tal efecte ambdues partes s’obliguen a presentar, en tots els procediments judicials en tràmit, escrit sol•licitant que es dicti sentència homologant judicialment el present conveni.
Tercer.- Tant les senyores Francesca i Marina Banús Torrents com l’Ajuntament renuncien, en aquest acte, a res més reclamar en relació als recursos contenciosos administratius interposats, actualment, en virtut de l’expedient d’expropiació forçosa incoat per aquesta Corporació i, fins i tot, a executar les sentencies fermes que contravinguessin aquest conveni. La renúncia a les accions per part de les senyores Francesca i Marina Banús Torrents s’entén condicionada a l’efectiu compliment d’aquest Conveni, en els terminis de pagament previstos. En aquest cas, les senyores Francesca i Marina Banús Torrents sol•licitaran judicialment l’execució dels acords del Conveni.
Quart.- Un altre aspecte que es tindrà en compte, és l’impost sobre l’Increment del valors dels terrenys de Naturalesa Urbana que correspongui a efectes d’aplicació d’aquest conveni, que es liquidarà a l’any 2014 d’acord amb el termini previst a l’ordenança fiscal corresponent.
L’Ajuntament té delegades, en la Diputació de Barcelona, a través de l’Organisme de Gestió Tributària, la gestió, liquidació, recaptació i inspecció d’aquest impost, per tant, serà aquest organisme qui acordarà el fraccionament que es sol•liciti d’ acord amb l’Ordenança General de Gestió Inspecció i Recaptació dels Ingressos de Dret Públic Municipals.
Cinquè.- Les titulars sotasignats renuncien expressament al dret de reversió sobre les finques objecte d’aquest conveni.
Sisè.- El primer pagament del preu pactat, d’acord amb el quadre d’amortització que figura com annex I, es realitzarà el 31 de gener de 2014.
Setè.- Les senyores Francesca i Marina Banús Torrents es comprometen a deixar la finca objecte d’aquest conveni d’expropiació per mutu acord lliure d’arrendataris, ocupants i/o de qualsevol càrrega o gravamen.
Vuitè.- El contingut del present conveni ha estat aprovat pel Ple de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, en sessió de data............
Novè.- Aquest conveni té naturalesa administrativa. Per a qualsevol controvèrsia que pugui derivar-se del present conveni les parts es sotmetran als Jutjats i Tribunals de la jurisdicció del contenciós administratiu.
Desè.- L’eficàcia d’aquest conveni resta condicionada a la seva aprovació pel Plenari de l’Ajuntament de Caldes de Montbui i a l’aprovació del Pressupost municipal de l’any 2014 que inclourà la despesa corresponent a aquest conveni. Si no es signés aquest conveni en el termini de dos mesos des de que complerts els tràmits legalment establerts fos possible, les senyores Banús podran desistir del mateix obligant-se a notificar-lo per escrit a l’Ajuntament. Si no es produís per part de l’Ajuntament qualsevol dels pagaments establerts en els terminis fixats, l’Ajuntament haurà d’abonar els interessos legals corresponents.
L’Alcalde Francesca Banús TorrentsJordi Solé i Ferrando Propietària
Davant meu que dono fe, Marina Banús TorrentsEl secretari general, PropietàriaEduard Lluzar López de Briñas”
Sisè. L’eficàcia d’aquest conveni resta condicionada a l’aprovació del Pressupost municipal de l’any 2014 que inclourà la despesa corresponent a aquest conveni.
Setè. Comunicar aquests acords a les interessades.
Vuitè. Facultar al senyor Jordi Solé i Ferrando, Alcalde president de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, tan àmpliament com en Dret sigui necessari, per tal d’efectuar totes les gestions i emetre tots els actes administratius adients per complimentar aquest acord, donant compte al Ple d’aquests, per si s’escau la seva ratificació, una vegada s’hagi produït l’ocupació de les finques.
El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC, les abstecions de CiU, PSC i ICV-EUiA i el vot en contra de PPC.