www.caldesdemontbui.cat ha publicat els acords de la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament celebrada el 24 de novembre de 2016. També podeu consultar les actes de plens anteriors al Portal de Transparència
1. APROVAR L’ESBORRANY DE L’ACTA DE LA SESSIÓ PLENÀRIA ORDINÀRIA ANTERIOR DE DATA 27 D'OCTUBRE DE 2016.
El punt s’aprova per assentiment.
2. APROVAR LA VERIFICACIÓ DEL TEXT REFÓS DE LA MODIFICACIÓ PUNTUAL DEL PLA D’ORDENACIÓ URBANÍSTIC MUNICIPAL DE CALDES DE MONTBUI REFERENT AL POLÍGON D'ACTUACIÓ PA-11, TENERIA RIBA, I AL POLÍGON D’ACTUACIÓ PA-27, SANDVIK, QUE INCORPORA LES PRESCRIPCIONS DERIVADES DE L'ACORD DE LA COMISSIÓ TERRITORIAL D'URBANISME DE BARCELONA DE DATA 21 DE JULIOL DE 2016, EXPEDIENT NÚM. TP202-2014-000019 DE SERVEIS TERRITORIALS.Primer. Aprovar la verificació del Text refós de la modificació puntual del Pla d’ordenació urbanístic municipal de Caldes de Montbui referent al Polígon d'Actuació PA-11, Teneria Riba, i al Polígon d’Actuació PA-27, Sandvik, que incorpora les prescripcions derivades de l'acord de la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona de data 21 de juliol de 2016. El text refós inclourà el text de les normes urbanístiques i els plànols d'ordenació en suport informàtic i en format editable de tractament de textos.
Segon. Trametre a la Comissió d’Urbanisme de Barcelona, degudament diligenciat, el document del text refós de la modificació puntual del Pla d’ordenació urbanístic municipal de Caldes de Montbui referent al Polígon d'Actuació PA-11, Teneria Riba, i al Polígon d’Actuació PA-27, Sandvik, per duplicat, per a la seva publicació al DOGC.
El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC i les abstencions de SC, CiU, PSC, UPC i PPC.
3. APROVAR INICIALMENT LA MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA MUNICIPAL REGULADORA DE GUALS I ESTACIONAMENTS RESERVATS, AMB LA MODIFICACIÓ DELS ARTICLES 29 I 41, EXPEDIENT NÚM. TL601-2015-000226 DE SERVEIS TERRITORIALS.Primer. Aprovar inicialment la modificació de l'Ordenança municipal reguladora de guals i estacionaments reservats, quedant els articles modificats amb la redacció següent:1. REDACTAT ARTICLE 29
«Article 29. Per a l'atorgament de la llicència municipal de gual el local ha de reunir els requisits següents:a) La superfície del local permeti la col•locació d'un vehicle de com a mínim quatre rodes de mides mínimes 4,50 x 2,20 m. La superfície mínima del recinte serà de 20 metres quadrats lliures.b) La porta d'accés tingui una amplada mínima lliure de 3 m.c) L'amplada del local sigui igual o superior a 3 m.d) La profunditat de l'esmentat local sigui igual o superior a 5 m.Es podran autoritzar altres mides quan s'acrediti que el tipus de vehicle que utilitzarà el gual és de mides reduïdes o per altra circumstància fonamentada, i compatibles amb els usos de la via pública.»
2. REDACTAT ARTICLE 41«Article 41. Mesurament de voreres als efectes fiscals.L'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per les entrades de vehicles a través de voreres i les reserves de via pública per a aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol mena i l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per l'ocupació i l'ús ocasional del domini públic local que estiguin vigents, seran les que determinaran aquelles particularitats que siguin necessàries per a la liquidació dels tributs tant de guals com de reserves d'estacionament ocasionals o permanents.
Segon. Sotmetre a informació pública aquest expedient per termini de trenta dies, a fi que s'hi puguin presentar al•legacions, reclamacions o suggeriments, mitjançant els anuncis corresponents al BOPB, al DOGC, a un dels mitjans de premsa escrita diària, al web municipal i en el tauler d'anuncis de la corporació.
Tercer. Disposar que, si no es formula cap al•legació, reclamació o suggeriment durant el termini d'informació pública, l'ordenança que ara s'aprova inicialment quedarà aprovada definitivament sense necessitat de cap més tràmit.
Un cop aprovada definitivament, l'Ordenança es publicarà de la forma següent:a) Al BOPB, al web municipal i al tauler d'edictes de l'Ajuntament: El text de l'acord plenari adoptat i el text íntegre de la modificació.b) Al DOGC: la referència al BOPB on s'hagi publicat l'acord plenari adoptat i el text íntegre de la modificació.
Quart. Aprovada l'ordenança definitivament, se'n donarà trasllat, de l'acord definitiu de l'ordenança i la còpia íntegra i fefaent d'aquesta, a l'Administració de l'Estat i de la Generalitat de Catalunya en el termini màxim de quinze dies, i l'Ordenança entrarà en vigor quan s'hagi publicat íntegrament el seu text al Butlletí Oficial de la Província i hagi transcorregut el termini de quinze dies hàbils previst a l'article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.
4. DECLARAR QUE LES OBRES SOL•LICITADES PER LA FUNDACIÓ CASINO DE CALDES, FUNDACIÓ PRIVADA ES CONSIDEREN OBRES D'ESPECIAL INTERÈS PER CONCURRÈNCIA DE CIRCUMSTÀNCIES SOCIALS I CULTURALS, EXPEDIENT NÚM. TL101-2016-000346.Primer. Declarar que les obres sol•licitades per la fundació “Casino de Caldes, Fundació Privada”, amb expedient número TL101-2016-000346 es consideren obres d'especial interès per concurrència de circumstàncies socials i culturals
Segon. Concedir una bonificació del 75% de la quota, de la llicència d'obres número d'expedient TL101-2016-000346, a l'empara de l'article 6è de la vigent Ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre construccions, instal•lacions i obres
Tercer. Comunicar els presents acords a l'àrea de Serveis Econòmics i a la fundació “Casino de Caldes, Fundació Privada”.
Quart. Contra aquest acte administratiu que és definitiu en via administrativa podeu interposar en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la província de Barcelona.
Tanmateix, podeu interposar contra aquest acte administratiu recurs de reposició atès l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, en el termini d’un mes a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord, i contra la seva resolució i en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius. En el supòsit que no es dictés resolució expressa en el termini d’un mes s’entendrà expedita la via contenciosa durant sis mesos.
El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC, CiU, PSC, UPC i PPC i l’abstenció de SC.
5. APROVAR INICIALMENT LA MODIFICACIÓ PUNTUAL DEL PLA D’ORDENACIÓ URBANÍSTIC MUNICIPAL DE CALDES DE MONTBUI PEL QUE FA AL CANVI DE QUALIFICACIÓ URBANÍSTICA D'UN TERRENY SITUAT AL COMPLEX ESPORTIU LES CREMADES, EXPEDIENT NÚM. TP202-2016-24 DE SERVEIS TERRITORIALS.Primer. Aprovar inicialment la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanístic Municipal de Caldes de Montbui pel que fa al canvi de qualificació urbanística d'un terreny situat al complex esportiu “Les Cremades”.
Segon. Suspendre l’atorgament de llicències en els àmbits inclosos en la modificació puntual aprovada inicialment excepte les llicències fonamentades en el règim vigent que siguin compatibles amb les determinacions del nou planejament inicialment aprovat.
Tercer. Sotmetre el document aprovat inicialment a un tràmit d’informació pública pel termini d’un mes, mitjançant la publicació dels corresponents edictes al Butlletí Oficial de la Província, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, a un diari de gran difusió, al web municipal i al Tauler d’anuncis de l’Ajuntament.
El punt s’aprova per unanimitat.
6. ADJUDICAR LES OBRES “APARCAMENT A LES HORTES DE BAIX I URBANITZACIÓ DE LA PLAÇA DEL SINDICAT. FASE I”, A CALDES DE MONTBUI, A VIAS Y CONSTRUCCIONES, SA, I RATIFICAR LA INCLUSIÓ A L'ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ PLENÀRIA DE 24 DE NOVEMBRE DE 2016 PER APROVAR LA URGÈNCIA DE L’ACORD QUE ES PORTA A APROVACIÓ, EXPEDIENT NÚM. TC104-2015-000063 DE SERVEIS GENERALS.Primer. Adjudicar a VIAS Y CONSTRUCCIONES, SA, el contracte de les obres “Aparcament a les Hortes de Baix i urbanització de la plaça del Sindicat. Fase I”, a Caldes de Montbui, per un preu total de 2.022.022,02 euros, IVA exclòs, més IVA 21%, 424.624,63 euros, donant un total de 2.446.646,65 euros.
Segon. Aprovar el document comptable de disposició de la despesa, per import de 2.446.646,65 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l’aplicació pressupostària núm. 31 1510 60999 Aparcament, del pressupost municipal vigent.
Tercer. Notificar, de conformitat amb el que disposa l'article 151.4 del TRLCSP, aquesta adjudicació a la resta de licitadors.
Quart. Notificar a l’adjudicatari la present resolució i citar-lo per a la signatura del contracte dins d’un termini màxim de 15 dies següents a aquell en què es rebi la notificació de l'adjudicació als licitadors.
Cinquè. Publicar la formalització del contracte en el BOPB i en el perfil del contractant, en un termini no superior a 48 dies des de la data de la formalització.
Sisè. Contra aquest acte administratiu que és definitiu en via administrativa podeu interposar en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la província de Barcelona.
El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC, l’abstenció de CiU i el vot en contra de SC, PSC, UPC i PPC.
7. APROVAR LA REVISSIÓ DE PREUS DE L'EXERCICI 2016, CORRESPONENT A LA CONCESSIÓ DEMANIAL PER L'EXPLOTACIÓ D'UN BAR-CAFETERIA A L'EQUIPAMENT SOCIOCULTURAL LES CASES DEL MESTRES, EXPEDIENT NÚM. G511201100010 DE SERVEIS GENERALS.Primer. Aprovar la revisió de preus corresponent a la concessió demanial atorgada al senyor Jorge Alonso Serrano, amb NIF número 34731175W, per l’explotació d’un bar-cafeteria a l’equipament sociocultural «Les Cases del Mestres» de Caldes de Montbui, d’acord amb l'´index de preus al consum interanual de Catalunya del mes de desembre de 2015, que va ser del + 0,3 per cent resultant el cànon de la concessió per l’exercici 2016 per un import anual de 6.203,38 euros.
Segon. Notificar a l’àrea de serveis econòmics i el concessionari el present acord.
8. APROVAR ELS SERVEIS ESSENCIALS I PRIORITARIS, ALS EFECTES DE NOMENAMENT DE PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ O DE CONTRACTACIONS DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL, ALS EFECTES DEL QUE DISPOSA L'ARTICLE 20. DOS) DE LA LLEI 48/2015, DE 29 DE DESEMBRE DE PGE PEL 2016, EXPEDIENT NÚM. RH/177/2016 DE RECURSOS HUMANS.Retirat de l'ordre del dia.
9. DONAR COMPTE DE L’ACORD DE JGL DEL 08.11.16 CORRESPONENT A L’APROVACIÓ DE LES OBLIGACIONS TRIMESTRALS DE SUBMINISTRAMENT D’INFORMACIÓ DE LES ENTITATS QUE FORMEN LA CORPORACIÓ LOCAL CORRESPONENTS AL 3R. TRIMESTRE DE 2016, EXPEDIENT NÚM. 27/2016 DE L’ÀREA ECONÒMICA.Únic. Donar compte de l’acord de la Junta de Govern Local, en la sessió del dia 8 de novembre de 2016, pel qual es va resoldre aprovar les obligacions trimestrals de subministrament d’informació corresponent al 3r trimestre de 2016 de les entitats que formen la Corporació Local, el qual s'ha transcrit anteriorment.
10. DONAR COMPTE AL PLE DELS INFORMES DE TRESORERIA CORRESPONENTS AL TERCER TRIMESTRE DE L’ANY 2016, SOBRE ELS COMPLIMENTS DELS TERMINIS PREVISTOS A LA LLEI 15/2010, DE 5 DE JULIOL, PER LA QUAL S’ESTABLEIXEN MESURES DE LLUITA CONTRA LA MOROSITAT DE LES OPERACIONS COMERCIALS. EXPEDIENT NÚM. 12/2016 DE L’ÀREA ECONÒMICA.Primer. Donar compte al Ple dels informes de tresoreria corresponents al tercer trimestre de l’any 2016 que consten en l’expedient i que s’han tramès al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, sobre el compliment dels terminis previstos en la legislació vigent per al pagament de les obligacions de les Entitats Locals, en termes de morositat comptable.Segon. Donar compte de la publicació dels informes de tresoreria en el web municipal.
11. DONAR COMPTE AL PLE DELS INDICADORS RELATIUS ALS CÀLCULS DEL PERÍODE MITJÀ DE PAGAMENT, DE LES RÀTIOS DE LES OPERACIONS PAGADES I DE LES OPERACIONS DEL PENDENTS DE PAGAMENT CORRESPONENTS AL TERCER TRIMESTRE DE L’ANY 2016 (RD 635/2014). EXPEDIENT NÚM. 13/2016 DE L’ÀREA ECONÒMICA.Primer. Donar compte al Ple i als membres de la Comissió Informativa dels indicadors relatius als càlculs del període mitjà de pagament, de les ràtios de les operacions pagades i de les operacions del pendent de pagament corresponents al tercer trimestre de l’any 2016, en termes econòmics, segons el resum següent:
Indicadors del Període Mitjà de Pagament segons el RD 635/2014 corresponents a l’Ajuntament de Caldes de Montbui i relatius al 3r trimestre de 2016.Ràtio d’operacions pagades 14,47 diesImport d’operacions pagades 2.059.757,98 eurosRàtio d’operacions pendents de pagament -3,08 diesImport d’operacions pendents de pagament 689.493,17 eurosPeríode Mitjà de pagament de l’Entitat 10,07 dies
Segon. Donar compte de la tramesa de la informació esmentada al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques.
Tercer. Donar compte de la publicació, juntament amb les sèries històriques de cadascun dels indicadors, en el web municipal.
12. CONEIXEMENT DE COMUNICACIONS OFICIALS I CONEIXEMENT DE DECRETS D'ALCALDIA.Des del número 529, de data 13 d'octubre de 2016, fins al número 571, de data 12 de novembre de 2016.
13. MOCIONS D'URGÈNCIA
13.1 MOCIÓ QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL D'ERC AL PLE DE L'AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI, EN DEFENSA DEL DRET DE LES DONES AL TREBALL AMB IGUALTAT D’OPORTUNITATS.
La moció s’aprova amb els vots a favor d’ERC, SC, CiU, PSC i UPC i el vot en contra del PPC.