Acords del Ple ordinari del 27 d'abril de 2017

Dijous, 27 d'abril de 2017 a les 19:32

www.caldesdemontbui.cat ha publicat els acords de la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament celebrada el 27 d'abril de 2017. També podeu consultar les actes de plens anteriors al Portal de Transparència

1.1 APROVAR L’ESBORRANY DE L’ACTA DE LA SESSIÓ PLENÀRIA EXTRAORDINÀRIA ANTERIOR DE DATA 17 DE MARÇ DE 2017.

L’acta s’aprova per assentiment

1.2 APROVAR L’ESBORRANY DE L’ACTA DE LA SESSIÓ PLENÀRIA ORDINÀRIA ANTERIOR DE DATA 30 DE MARÇ DE 2017.

L’acta s’aprova per assentiment

2. RESOLDRE L'AL·LEGACIÓ AL PROJECTE CONSTRUCTIU PAS INFERIOR SOTA LA C-59, CAMÍ DEL POLÍGON DE LA BORDA, AL T.M. DE CALDES DE MONTBUI I APROVAR DEFINITIVAMENT EL PROJECTE, EXPEDIENT NÚM. 3360/2016 (TO104-2016-000007).

Primer. Desestimar íntegrament l'al·legació al projecte constructiu “Pas inferior sota la C-59, camí del polígon de La Borda, al T.M. de Caldes de Montbui» presentada pel senyor Antonio Vico Acuña.

Segon. Aprovar definitivament el projecte constructiu «Pas inferior sota la C-59, camí del polígon de La Borda, al T.M. De Caldes de Montbui» redactat per l’enginyer de camins, senyor Manuel Reventós i Rovira, amb un pressupost per contracte de 640.749,28 euros (IVA 21% inclòs), 529.544,86 euros més 111.204,42 euros corresponents al 21% d'IVA.

S'hauran de tenir en compte tots els suggeriments, condicions i consideracions que es recullen en els informes de l'Agència catalana de l'Aigua i del Servei Territorial de Carreteres.

Tercer. Publicar aquest acord al Butlletí Oficial de la Província, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, al web municipal i inserir aquest anunci al tauler d’anuncis de la Corporació.

Quart. Contra aquest acte administratiu que és definitiu en via administrativa podeu interposar en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la província de Barcelona.

Tanmateix, podeu interposar contra aquest acte administratiu recurs de reposició atès l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, en el termini d’un mes a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord, i contra la seva resolució i en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius. En el supòsit que no es dictés resolució expressa en el termini d’un mes s’entendrà expedita la via contenciosa durant sis mesos.

El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC, SC i PSC i les abstencions de PDCat, UPC i PPC.

3. PROCEDIR A LA DEVOLUCIÓ DELS AVALS PRESENTATS PER L'ADJUDICATARI DEL CONTRACTE DEL SERVEI DE RECOLLIDA I TRANSPORT DE RESIDUS A CALDES DE MONTBUI I DEL SERVEI DE RECOLLIDA PORTA PER PORTA A LES URBANITZACIONS DE CAN MASPONS, LLEDONERS I REGASSOL, EXPEDIENT NÚM. 788/2013 (TC204-2013-000018).

Primer. Procedir a la devolució dels avals presentats per CESPA SA com adjudicatari del contracte del servei de recollida i transport de residus a Caldes de Montbui i del servei de recollida porta per porta a les urbanitzacions de Can Maspons, Lledoners i Regassol:

a) Banesto 0138364211 nº 409/2009 per import de 162.731,16 euros.
b) Fiança serveis complementaris. Nº operació 320110000887 per import de 4.102,32 euros.

Segon. Comunicar aquest acord a l'interessat.

Tercer. Contra aquest acte administratiu que és definitiu en via administrativa podeu interposar en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació

d’aquest acord, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la província de Barcelona.

Tanmateix, podeu interposar contra aquest acte administratiu recurs de reposició atès l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, en el termini d’un mes a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord, i contra la seva resolució i en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius. En el supòsit que no es dictés resolució expressa en el termini d’un mes s’entendrà expedita la via contenciosa durant sis mesos.

El punt s’aprova amb els vots a favor de ERC, SC, UPC i PPC i les abstencions de PDCat i PSC.

4. CLASSIFICAR LES PROPOSICIONS PRESENTADES EN EL PROCEDIMENT DE CONTRACTACIÓ DE L'OBRA DE CONSTRUCCIÓ D'UN APARCAMENT A LES HORTES DE BAIX I LA URBANITZACIÓ DE LA PLAÇA DEL SINDICAT DE CALDES DE MONTBUI, I REQUERIR A L'EMPRESA PROPOSADA COM ADJUDICATÀRIA, LA DOCUMENTACIÓ CORRESPONENT, EXPEDIENT 481/2017.

Primer. Classificar per ordre decreixent les proposicions presentades:

1. Romero Gamero, SAU: 90,00 punts
2. ACSA, Obras e Infraestructuras, S.A,: 83,31 punts
3. Top proyectos y contratas, SL- Hercal Diggers, SL: 69,73 punts
4. Excavaciones y construcciones Benjumea, SA: 62,67 punts
5. Joca Ingeniería y Construcciones, SA: 55,74 punts
6. Vialitat i Serveis, SLU-Cifreat, SL: 52,79 punts
7. Garriga Obres i Serveis, SL- Grup Mas, SLU: 48,84 punts
8. Ferrovial Agromán, SL: 5,00 punts

Segon. Requerir a ROMERO GAMERO, SAU, perquè en el termini de DEU dies hàbils, a comptar des del següent a aquell en que hagués rebut el present requeriment, presenti la documentació següent:

a) La documentació que acrediti la personalitat de l'empresari, mitjançant DNI o document que el substitueixi. Quan no actuï en nom propi o es tracti de societat o persona jurídica, a més del seu DNI, haurà d’aportar l’escriptura de nomenament de càrrec social o bé el poder notarial per representar a la persona o entitat, i l'escriptura de constitució o d’adaptació, si escau, de la societat o entitat i/o aquella en què consti el darrer objecte social vigent, en el que hauran d’estar compreses les prestacions objecte del contracte. Així mateix, els actes i acords continguts en les escriptures abans assenyalades hauran d’estar inscrits en el corresponent Registre quan l’esmentada inscripció els sigui exigible. En el cas que no ho fos, la capacitat d’obrar s’acreditarà mitjançant l’escriptura o document de constitució, estatuts o acte fundacional, inscrits, si s’escau, en el corresponent registre oficial.

b) La documentació acreditativa de trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i autoritzi a l’òrgan de contractació a obtenir de forma directe l’acreditació d’aquestes dades i de disposar efectivament els mitjans que s’hagués compromès a dedicar o adscriure a l’execució del contracte conforme l’article 64.2 TRLCSP

c) La documentació acreditativa d’haver constituït la garantia definitiva que sigui procedent.

Tercer. Requerir a ROMERO GAMERO, SAU, perquè en el mateix termini presenti la documentació que acrediti la classificació exigida:

(Consulteu la taula al document adjunt)

La documentació que acrediti que el licitador o empresa subcontractada disposa de personal amb categoria especialista en cadascuna de les àrees d'instal·lacions. Des del punt de vista de l'electricitat, que disposa d'empresa especialitzada en aparell de protecció passiva i activa contra incendis i d'aparells elevadors.

També haurà de presentar certificats de bona execució, emesos pels titulars de les obres, de similar complexitat, amb un pressupost d'execució material mínim de 1.500.000 euros, executades en els últims deu anys, indicant l'import, les dates i el lloc d'execució de les obres.

Quart. Fer constar expressament que de no complir-se íntegrament els requeriments dels apartats anteriors en el termini assenyalat, s’entendrà que el licitador ha retirat la seva oferta i per tant, es procedirà a requerir la documentació ressenyada en els apartats Segon i Tercer al següent licitador, d’acord amb l’ordre en el qual han quedat qualificades les ofertes.

Cinquè. Aquest és un acte de tràmit, no definitiu en via administrativa i no susceptible de recurs; sense perjudici que pugueu exercitar el que estimeu procedent, de conformitat amb el que disposa l’article 40.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El punt s’aprova amb els punts a favor d’ERC, les abstencions de PDCat i els vots en contra de PSC, PSC, UPC i PPC.

5. DESESTIMAR ÍNTEGRAMENT EL RECURS DE REPOSICIÓ PRESENTAT PER VIAS Y CONSTRUCCIONES SA CONTRA EL PUNT TERCER DE L'ACORD DEL PLE DE L'AJUNTAMENT PEL QUAL ES RESOL DESESTIMAR LA SOL·LICITUD DEL CONTRACTISTA DEL PAGAMENT DEL 2% DEL PREU D'ADJUDICACIÓ DE LES OBRES, PER LA RESOLUCIÓ DEL CONTRACTE D'OBRES ANOMENAT APARCAMENT A LES HORTES DE BAIX I URBANITZACIÓ DE LA PLAÇA DEL SINDICAT. FASE I A CALDES DE MONTBUI, PER DEMORA EN LA COMPROVACIÓ DEL REPLANTEIG, EXPEDIENT 2493/2015 (TC104-2015-000063).

Primer. Desestimar íntegrament el recurs de reposició presentat pel senyor Esteban Palazón Quevedo, en nom i representació de VIAS Y CONSTRUCCIONES SA, contra el punt tercer de l'Acord del Ple de l'Ajuntament pel qual es resol desestimar la sol·licitud del contractista del pagament del 2% del preu d'adjudicació de les obres, per la resolució del contracte d'obres anomenat «Aparcament a les Hortes de Baix i urbanització de la plaça del Sindicat. Fase I» a Caldes de Montbui, per demora en la comprovació del replanteig.

Segon. Notificar aquest acord als interessats.

Tercer. Contra aquest acte administratiu que és definitiu en via administrativa podeu interposar en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la província de Barcelona.

El punt s’aprova amb els vots a favor de ERC, les abstencions de SC, PDCa i PSC i els vots en contra de UPC i PPC.

6. DECLARAR QUE LES OBRES SOL·LICITADES DEL DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA PER A LA INSTAL·LACIÓ D'UN MÒDUL PREFABRICAT A L'ESCOLA EL CALDERÍ ES CONSIDEREN OBRES D'ESPECIAL INTERÈS PER CONCURRÈNCIA DE CIRCUMSTÀNCIES SOCIALS I CULTURALS, EXPEDIENT NÚM. 1492/2017.

Primer. Declarar que les obres sol·licitades pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, amb expedient número 1492/2017 es consideren obres d'especial interès per concurrència de circumstàncies socials i culturals.

Segon. Concedir una bonificació del 75% de la quota, de la llicència d'obres número d'expedient 1492/2017, a l'empara de l'article 6è de la vigent Ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres.

Tercer. Desestimar la sol·licitud d'exempció de la Taxa acreditativa per l'atorgament de la llicència d'obres número d'expedient 1492/2017, a l'empara de l'article 7è de l'Ordenança fiscal núm. 21 Taxa per llicències o la comprovació d'activitats comunicades en matèria d'urbanisme.

Quart. Comunicar els presents acords a l'àrea de Serveis Econòmics i al Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Cinquè. Contra aquest acte administratiu que és definitiu en via administrativa podeu interposar en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la província de Barcelona.

Tanmateix, podeu interposar contra aquest acte administratiu recurs de reposició atès l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, en el termini d’un mes a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord, i contra la seva resolució i en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius. En el supòsit que no es dictés resolució expressa en el termini d’un mes s’entendrà expedita la via contenciosa durant sis mesos.

El punt s’aprova per unanimitat.

7. APROVAR EL PLEC DE CLÀUSULES D'EXPLOTACIÓ DEL SERVEI PÚBLIC MUNICIPAL COMPLEX ESPORTIU LES CREMADES, EXPEDIENT NÚM. 648/2016.

Primer. Aprovar el Plec de Clàusules d'Explotació del servei públic municipal "complex esportiu Les Cremades", i que consta a l'expedient administratiu.

Segon. Sotmetre el Plec de Clàusules d'Explotació del servei públic municipal "complex esportiu Les Cremades" a un tràmit d'exposició pública de VINT DIES hàbils, mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província, al Diari Oficial de la Generalitat, al Taulell d'anuncis de l'ajuntament i a la Web municipal, a l'efecte que pugui ser examinat i, en el seu cas, es formulin les al·legacions que es considerin pertinents, d'acord amb allò que disposa l'article 231.2 del Decret número 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals.

Tercer. Comunicar l'acord al departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Caldes de Montbui i als interessats als efectes adients.

El punt s’aprova amb els vots de favor d’ERC i PSC i les abstencions de SC, PDCat, UPC i PPC.

8. APROVAR L'ACORD DE LA MESA DE NEGOCIACIÓ DE L'EMPLEAT PÚBLIC DE L'AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI DE 21 DE MARÇ DE 2017, RESPECTE AL PAGAMENT DE LES MILLORES RETRIBUTIVES PER INCAPACITAT TEMPORAL I SOBRE L'ABONAMENT DE LES MILLORES DEL FONS D'ACCIÓ SOCIAL, EXPEDIENT NÚM. 1173/2017.

Primer. Aprovar l’ Acord de la Mesa General de Negociació de l’Empleat Públic de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, de 21 de març de 2017, respecte al pagament de les millores retributives per incapacitat temporal, sobre el descans diari, i sobre l’abonament de les millores del fons d’acció social, que consta a l’expedient.

Segon. Notificar aquest acord a la Junta de Personal i al Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, i trametre’l al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, per al seu degut registre i constància.

Tercer. Publicar aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

Quart. Règim funcionarial. Contra aquest acte administratiu que és definitiu en via administrativa podeu interposar en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la província de Barcelona.

Tanmateix, podeu interposar contra aquest acte administratiu recurs de reposició atès l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, en el termini d’un mes a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord, i contra la seva resolució i en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius. En el supòsit que no es dictés resolució expressa en el termini d’un mes s’entendrà expedita la via contenciosa durant sis mesos.

Cinquè. Règim Laboral. Contra aquest acte administratiu que esgota la via administrativa de conformitat amb allò que estableix l'article 52 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que aprova la Llei de bases de règim local, l'article 172.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, es podrà interposar demanda davant del jutjat o sala competent de l'ordre social en el termini de dos mesos a comptar des de la seva notificació tal com preveu l'article 69 de la Llei 36/2011, 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social.
Tot això, sense perjudici que pugueu interposar qualsevol altra reclamació que estimi procedent.


El punt s’aprova per unanimitat.


9. APROVAR LA MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM.5/2017, MITJANÇANT CRÈDITS EXTRAORDINARIS, EXPEDIENT NÚM. 1478/2017.

Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 5/2017, del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2017, mitjançant crèdits extraordinaris, per un import total de 116.556,48 euros, segons el detall següent, on s’especifiquen les previsions de les noves despeses i la seva font de finançament que és a càrrec de baixa de crèdits de despeses d’unes altres aplicacions pressupostàries:

(Consulteu la taula al document adjunt)

Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.
Contra l'aprovació definitiva es podrà interposar recurs contenciós administratiu, en la forma i terminis que estableixen les normes d’aquesta jurisdicció, d’acord amb l’article 171 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals. Segons l’article 46 la Llei 29/1998 , de 13 de juliol, Reguladora de la jurisdicció del contenciós administratiu, el termini per imposar aquest recurs serà de dos mesos a partir de l’endemà de la publicació en el BOP de l'aprovació definitiva.
El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC i les abstencions de SC, PDCat, PSC, UPC i PPC.

10. APROVAR LA MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM.6/2017, MITJANÇANT SUPLEMENTS DE CRÈDITS, EXPEDIENT NÚM. 1479/2017.

Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 6/2017, del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2017, mitjançant suplements de crèdits, per un import total de 70.000,00 euros, segons el detall següent, on s’especifica l' aplicació pressupostària que es suplementa i la seva font de finançament que és a càrrec de la baixa del crèdit de despesa d'una altra aplicació pressupostària:

(Consulteu la taula al document adjunt)

Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.
Contra l'aprovació definitiva es podrà interposar recurs contenciós administratiu, en la forma i terminis que estableixen les normes d’aquesta jurisdicció, d’acord amb l’article 171 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals. Segons l’article 46 la Llei 29/1998 , de 13 de juliol, Reguladora de la jurisdicció del contenciós administratiu, el termini per imposar aquest recurs serà de dos mesos a partir de l’endemà de la publicació en el BOP de l'aprovació definitiva.

S’aprova amb els vots a favor d’ERC, PDCat, PSC, UPC i PPC i les abstencions de SC.

11. DONAR COMPTE AL PLE DE LA LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST MUNICIPAL DE L’EXERCICI 2016 DE L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI APROVADA MITJANÇANT EL DECRET D’ALCALDIA NÚM.000205/2017, DE 31 DE MARÇ, EXPEDIENT NÚM. 1310/2017.

Primer. Donar compte al Ple de la liquidació del pressupost municipal de l’exercici 2016 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui aprovada mitjançant el decret d’alcaldia núm. 000205/2017, de 31 de març.

Segon. Trametre còpia de la liquidació a l’Administració de l’Estat, d’acord amb allò que disposa l’article 193 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i l’Ordre HAP/2105/2012, d’1 d’octubre, per la qual es desenvolupen les obligacions de subministrament d’informació previstes a la Llei orgànica 4/2012, de 28 de setembre, que modifica la Llei orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera i al Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya.

12. CONEIXEMENT DE COMUNICACIONS OFICIALS I CONEIXEMENT DE DECRETS D'ALCALDIA.

Des del número 000166, de data 21 de març de 2017, fins al número 000239, de data 7 d'abril de 2017.

Darrera actualització: 28.04.2017 | 08:06