Comença la retirada d'arbres a la zona verda de Torre Negrell
Ajuntament i Associació de Tir amb Arc van col·laborar per fer una primera neteja de la zona forestal municipal de Torre Negrell que acull el camp de tir. Aquesta setmana entra l'empresa que retirarà els arbres caiguts
Aquesta setmana ha començat la retirada de pins caiguts i trencats i de les brancades dels terrenys municipals de Torre Negrel afectats per les ventades del 9 de desembre. L'espai afectat inclou el recorregut del Camp de tir amb arc i es troba a cavall entre dos espais municipals: una zona d'equipaments de 2,6 hectàrees i una zona verda de 8,1 hectàrees.
L'empresa encarregada retira les restes vegetals per triturar-les. L'Ajuntament recomana als propietaris de zones forestals afectades que optin per accions que permetin donar un ús a la massa forestal malmesa, ja sigui a través de la reutilització com a combustible natural o facilitant la incorporació dels nutrients de la brancada en descomposició sobre el sòl.
Previ a l'inici dels treballs per part de l'empresa hi ha hagut una intensa actuació sobre la zona a càrrec de la Brigada Municipal i de l'Associació de Tir amb Arc de Caldes. L'entitat esportiva calderina va col·laborar en la neteja de la zona boscosa de Torre Negrell reservada a ús esportiu des de l'any 2012. La Brigada Municipal, per la seva banda, ha estat treballant en aquest espai i en altres de titularitat municipal afectats per la ventada del 9 de desembre.
La col·laboració d'Ajuntament i Associació de Tir amb Arc va servir per fer una primera actuació d'emergència que va consistir en alliberar i netejar els accessos i garantir així les mínimes condicions de seguretat en cas d'incendi. També han estat fent una neteja general de les zones de menys risc. A l'empresa li pertoquen, per tant, les feines que requereixen maquinària i personal especialitzat.
L'Ajuntament agraeix a l'Associació de Tir amb Arc la seva implicació i les hores dedicades a la recuperació de la zona boscosa de Torre Negrell.