S’imparteix formació en Atenció Sociosanitària a Persones dependents, en Organització i Gestió de Magatzems i en Anglès de Gestió Comercial
Aquest matí l’alcalde Jordi Solé i la regidora de Treball M. Pilar Aznar han donat la benvinguda als alumnes dels nous cursos oferts pel Servei d’Ocupació de Caldes.
El Servei d'Ocupació de Caldes de Montbui està impartint simultàniament tres accions formatives, subvencionades pel Fons Social Europeu i el Servei d'Ocupació de Catalunya SOC, dirigides prioritàriament a persones en situació d'atur que volen especialitzar-se en diferents sectors professionals.
S 'estan impartint, a l’equipament de les Cases dels Mestres, dos certificats de professionalitat(*):
- Certificat de professionalitat de nivell 2 en Atenció Sociosanitària a Persones dependents en institucions socials, de 470 hores, que qualificarà als alumnes per treballar com a auxiliar sociosanitaris en centres o equipaments que prestin serveis d'atenció com ara centres residencials, centres de dia; i com a cuidadors de discapacitats físics, psíquics i sensorials.
- Certificat de professionalitat de nivell 3 en Organització i Gestió de Magatzems, de 400 hores, que qualificarà als alumnes per treballar com a tècnics en gestió d'estocs i magatzem, empleats administratius dels serveis d'emmagatzematge i recepció, magatzemer/a d'empreses de transports, cap de magatzem, tècnics en logística de magatzems i/o gestors de magatzem.
Per altra banda, també es realitza el curs Anglès de Gestió Comercial, de 220 hores, un curs dirigit a persones amb experiència en l'àmbit administratiu i nivell intermedi d'anglès, que vulguin especialitzar el idioma en l'àmbit dels negocis, atenció al client i departament de compres.
Un cop finalitzada la part teòrica de les accions formatives, els alumnes podran ampliar els seus coneixements gràcies a unes pràctiques formatives en empreses. En aquest sentit, el Servei d'Ocupació treballa en la recerca d'empreses que vulguin col•laborar acollint alumnes en pràctiques.
Dels quaranta-cinc nous alumnes que s'estan formant en aquests moments, el 65% són de Caldes de Montbui.
L’alcalde de caldes, Jordi Solé ha donat la benvinguda aquest matí als nous alumnes dels diferents cursos, a les aules de les Cases dels Mestres, i ha posat en valor la seva voluntat de seguir formant-se, a la vegada que refermava el compromís de l’Ajuntament a les accions en suport de l’ocupació.
La regidora de Treball, M. Pilar Aznar ha explicat que aquests programes s’han tornat a oferir aquest curs per la bona rebuda d’anteriors convocatòries i el bon índex d’inserció laboral, el qual és del 33% de mitjana. Cal destacar l’índex del 66% d’inserció de les persones que van participar en l’anterior curs en Atenció Sociosanitària a persones dependents, gràcies sobretot a la col•laboració entre l’Ajuntament i la Fundació Santa Susanna i al augment de la demanda d’atenció domiciliària.
(*) Els certificats de professionalitat són titulacions homologades pel Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya i el Servei de Qualificació Professional, que acredita a qui l’obté que és competent professionalment per a desenvolupar una activitat laboral d’acord amb les exigències de la producció i l’ocupació, i que té els coneixements i habilitats per desenvolupar-la, de forma correcta i d’acord amb les exigències del mercat.
Properes accions del Servei d’Ocupació
El Servei d'Ocupació a més, ja està preparant la programació de formació realitzada amb recursos propis, que iniciarà aquest mes de març amb un curs de Comptabilitat, dirigit a persones amb experiència en l'àmbit administratiu, que es troben en situació d'atur.
Mes endavant es tornaran a realitzar les accions formatives habituals com són: Manipulació d'aliments, Operador de carretons elevadors, i d'altres, totes elles valorades per les empreses a l'hora de buscar candidats, i que per tant enriqueixen la qualificació professional de les persones que cerquen feina.
Les empreses que vulguin rebre més informació i assessorament poden posar-se en contacte amb el Servei d'Ocupació de l'Ajuntament.