Inauguració de l'exposició "DAdAAaa" de Jorge Márquez Moreno

Divendres, 8 de setembre de 2023 de 19:30h a 21:00h

El collage inunda l’Altell del Centru amb “DAdAAaa” de Jorge Márquez Moreno

Durant la inauguració, l’artista oferirà una visita guiada per la seva obra exposada. Així mateix, totes aquelles persones que visitin l’exposició podran participar en la creació d’un collage col·laboratiu que s’anirà transformant fins que s’arribi al final de l’exposició, integrant-se així, en una obra més.

Dissenyador, músic i escriptor. Jorge Márquez és un artista polifacètic que ens presenta la seva exposició DAdAAaa, basada en els principis artístics del Dadaísme, un moviment iniciat durant la Primera Guerra Mundial, i que va ser el predecessor immediat del surrealisme.

Un moviment molt arrelat a Catalunya, gràcies, no només a la presencia de Francis Picabia a Barcelona, sinó també per l’impuls donat per les Galeries Dalmau.

Un dels icònics impulsors d’aquest moviment en fou Tristan Tzara, qui convidà a artistes, sobretot francesos i italians a sumar-se al moviment, i que redactà els Set Principis de Dadà.

Una corrent artística que propugnà la destrucció del tot i un aiguabarreig de sensacions i sentiments, generant així un trencament amb el positivisme imperant en els inicis del segle XX.

I és en aquesta corrent on Márquez ens convida a veure la seva obra i analitzar-la des d’aquest prisma del tot i del res. DAdAAaa porta una visió filtrada per l’actualitat amb l’essència del moviment. Centrant la mirada a la tècnica preferida d’aquesta corrent, El collage. 100% analògic, despullat i sense espurnes tecnològiques.

Organitza:

Centre, Ateneu Democràtic i Progressista

Lloc:

Altell del Centru

Cafè del Centre

Corredossos de Baix, 9-11 - 08140 Caldes de Montbui - Barcelona (Catalunya)
Telèfon: 938 650 016
Telèfon: 656 311 750
Adreça electrònica: cafedelcentrecooperativa@gmail.com
Lloc web: www.centredemocratic.cat/
Horari:  
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 4.09.2023 | 09:58