L'Alcalde va presentar el model de l'OMIC de Caldes a la jornada "Les polítiques de consum a Catalunya"

Dijous, 18 d'octubre de 2007 a les 12:33

Solé va participar amb una ponència a la jornada de l'Agència Catalana de Consum

 

El darrer dijous 18 d'octubre l'Agència Catalana de Consum va celebrar una jornada sota el títol "Les polítiques de consum a Catalunya. Més a prop de les persones". Aquesta iniciativa de la Generalitat va tenir com a principal objectiu enfortir les relacions amb els governs locals en matèria de consum.

 

El conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells, va ser l'encarregat d'inaugurar la jornada tot destacant la necessitat de promoure la participació dels ens locals i les associacions de municipis per garantir els drets dels consumidors.

 

Com a iniciativa destacada en aquest aspecte, l'Alcalde Jordi Solé va oferir una ponència en el marc de la jornada on va presentar l'Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor (OMIC) de Caldes. El model d'OMIC de la vila, és a dir, el fet que sigui un servei de l'Ajuntament de Caldes de Montbui gestionat per Cooperativa 70, va despertar l'interès dels participants. D'acord amb això, Solé va afirmar que "l'experiència força singular de Caldes, de gestió d'una OMIC per part d'una cooperativa amb experiència en qüestions de consum, és fins al moment altament satisfactòria. És un model singular d' "externalització" del servei d'informació al consumidor a una entitat especialitzada i molt arrelada al nostre poble que ha tingut una bona acollida entre la ciutadania".

 

Solé també va destacar la important tasca dels municipis en matèria de defensa del consumidor tot dient que "en tant que administració més propera al ciutadà, els Ajuntaments juguem un paper de primer ordre en la defensa dels drets del consumidor. La defensa dels interessos d'aquests, a través de les OMIC, és un servei municipal molt ben valorat per al ciutadà, ja que troba a l'administració local un aliat davant la situació d'indefensió que sovint pot experimentar com a consumidor".

 

Està previst que d'aquesta i de la resta de ponències i activitats lligades a la jornada de l'Agència Catalana de Consum s'extregui un document de conclusions que servirà de punt de partida per a elaborar un pla estratègic global sobre l'exercici de les competències en matèria de consum a Catalunya.

Darrera actualització: 05.03.2013 | 11:23