El sector turístic calderí encara la temporada d’estiu amb optimisme

Dijous, 2 de juliol de 2020 a les 14:15

Aquesta setmana s’ha reunit la Taula de Turisme per valorar la situació del sector en el context Covid-19 i fer propostes de reactivació, com una campanya de posicionament com a destí de proximitat

Carme Germà, regidora de Turisme i Termalisme

Una vintena de representants del sector turístic calderí s’han trobat aquesta setmana amb l’alcalde, Isidre Pineda, la regidora de Turisme i Termalisme, Carme Germà i la regidora d’Europa i Projecció Exterior i tècnics municipals de diferents departaments per valorar la situació actual del sector, per posar en comú els efectes de la crisi sanitària per definir una estratègia comuna de cara a la temporada d’estiu.

En línies generals, els establiments han posat de manifest la incertesa amb la que han viscut els darrers mesos, i alhora també han coincidit en que la temporada d’estiu ofereix perspectives de reactivació que cal potenciar.

Alcalde i regidores han aprofitat per compartir amb els assistents el paquet d’ajuts a l’activitat econòmica calderina que s’activa en forma de subvencions aquest agost i que inclou:  

  • Subvencions extraordinàries COVID-19, Mercat per un import de 38.000,00 euros.
  • Subvencions extraordinàries COVID-19, CIE per un import de 30.000,00 euros.
  • Subvencions extraordinàries COVID-19, terrasses via pública per un import de 45.000,00 euros.
  • Subvencions extraordinàries COVID-19, afectació activitat per un import de 220.000,00 euros.
  • Subvencions extraordinàries COVID-19, comerç local per un import de 100.000,00 euros.

Les propostes del sector

Fruit de la trobada han sorgit diferents propostes de reactivació del sector turístic calderí, com ara amb un objectiu general: potenciar el turisme de proximitat i de natura, les visites guiades i les activitats amb aforament limitat. Per això es posa en marxa una campanya promocional per atraure turisme de proximitat a la vila termal.

 

També s’ha posat sobre la taula la readaptació d’esdeveniments turístics habituals a la nova situació: visites guiades, fires, jornades, etc.

 

Per donar resposta a tot plegat, s’activen ja propostes com:

  • Es produeix i divulga aquest estiu el vídeo promocional de màrqueting intern «Si tu tampoc ho sabies, vine a les visites guiades” que la Taula va proposar al febrer, en el marc dels pressupostos participatius.

 

  • Es crea un punt de trobada de BTT al parc de Can Rius, instal·lant una cartellera amb totes les rutes familiars i esportives, així com serveis per a usuaris del BTT.

 

  • S’editen plànols desplegables de senderisme en 4 idiomes que es podran trobar en quinze dies a l’Oficina de Turisme i als establiments turístics. Aquesta també és una acció aprovada per la Taula al febrer, en el marc dels pressupostos participatius.

 

  • Es recuperarà la publicitat que no es va poder fer per promocionar el Mercat de l’Olla a Rac1 i Rac 105 i a TV3 i es recondueix per llançar la campanya promocional d’aquest estiu.

 

 

 

 

Darrera actualització: 15.07.2020 | 14:11