Caldes de Montbui estrena un recorregut prioritari per a bicicletes

Dijous, 30 de gener de 2020 a les 00:00

Font i Boet, pl. Catalunya, Sant Pau i Raval Canyelles són part de la prova pilot dels “ciclocarrers” calderins, els itineraris amb prioritat per a bicicletes

Jaume Mauri, regidor d'Espais Públics i Mobilitat 

Al febrer Caldes de Montbui inaugura els primers “ciclocarrers” del municipi, a través dels quals es crea un recorregut prioritari per a les bicicletes davant els cotxes i motos que connecta el parc del Bugarai amb la plaça de l’Església.

La senyalització horitzontal i vertical que s’està posant aquests dies indica que en aquestes vies urbanes les bicicletes han de respectar l’espai destinat als vianants, circular pel centre de la calçada i fer-ho sempre en el sentit de circulació que té cada carrer.

I indica també que els vehicles han de circular com a mínim a 5 metres de la bicicleta i han de respectar la seva prioritat.

L’objectiu de tot plegat, com ha explicat el regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Jaume Mauri, és sumar accions per una mobilitat sostenible al municipi, i també al ferm propòsit reacció contra el canvi climàtic amb el qual ha començat l’any Caldes de Montbui.

El recorregut

La primera fase dels “ciclocarrers” calderins inclou dos 2 eixos: un direcció centre de la vila (parc del Bugarai, c. de General Padrós, c. de Raval Canyelles i pl. de l’Església);  i un altre direcció barri Bugarai (pl. de l’Església, c. de Font i Boet, c. de Sant Pau i parc del Bugarai).

Al document adjunt el veureu dibuixat en groc.

I en blau podreu veure el projecte inicial de recorregut de futur que es planteja en el marc de l’ l’Estudi de Mobilitat Urbana Sostenible (EMUS), segons el qual s’afavorirà l’ús de la bicicleta de nord a sud i d’est a oest del municipi.

Materialitzant propostes de l’Estudi de Mobilitat Urbana Sostenible

La prova pilot de “ciclocarrers” calderins dona resposta a la proposta número 19 de l’Estudi de Mobilitat Urbana Sostenible (EMUS), aprovat per la unanimitat del Ple de l’Ajuntament la tardor de l’any 2017 i treballat posteriorment amb un grup ciutadà de seguiment. Aquest punt recull la necessitat de crear una xarxa d’itineraris ciclistes on la bicicleta agafi protagonisme envers el vehicle privat.

L’última empenta a aquesta prova pilot es va donar amb la trobada del 17 de desembre de ciutadania i entitats, durant la qual es va fer aquest recorregut a peu i es va reflexionar de manera conjunta sobre el pla d’impuls de la bicicleta al municipi.

Darrera actualització: 30.01.2020 | 14:11