Trobada nadalenca dels integrants del projecte de mentoria de Caldes de Montbui

Dijous, 17 de desembre de 2015 a les 19:00

Dissabte va tenir lloc una trobada dels mentors, els joves i les famílies que formen part del projecte d'acompanyament a menors nouvinguts basat en el voluntariat

La trobada es va fer al Centre Cívic i Cultural, amb l'assistència de la regidora d'Acció Social i Igualtat d'Oportunitats, Pilar Aznar, per tal de fomentar un apropament entre totes les persones que estan vivint aquesta experiència, sigui com a mentors, com a menors acompanyats o com a familiars.

A la crida hi van assistir unes 25 persones que van intercanviar anècdotes, dubtes o impressions sobre aquest recorregut que es va iniciar a Caldes l'any passat. En total, el projecte de mentoria calderí mobilitza actualment 11 voluntaris que fan de mentors d'11 infants i joves procedents de països com Bolívia, Pakistan, Perú, Mali, Senegal i Colòmbia.

En el programa hi ha voluntaris que fa més d'un any que hi col·laboren i altres que es van afegir després de la crida feta el passat juliol.

Si us interessa formar part d'aquest projecte adreceu-vos a la regidoria d'Acció Social i Igualtat d'Oportunitats. bsocial@caldesdemontbui.cat – 93 865 54 20.

Antecedents
El projecte, que han liderat la Fundació Universitària Martí l'Humà i l'Ajuntament, vol reforçar la resiliència i la convivència al municipi. La resiliència és la capacitat dels éssers vius de superar períodes de dolor emocional i situacions adverses, com és el cas de l'infant que surt del seu entorn i aterra en un nou país, sovint separat de part de la seva família.

L'objectiu és que la comunitat a la que arriben els infants i joves nouvinguts prengui consciència de l'estrès emocional que viuen aquests menors per tal de facilitar-los tant la superació d'un moment advers com la integració en la seva terra d'acollida. Aquest procés es fa amb una persona que els acompanya al llarg d'una hora i escaig setmanal i amb la qual simplifiquen situacions que la desconeixença, la timidesa, la por o la mal interpretació podrien fer insalvables.

Els mentors acaben assumint funcions espontànies i aparentment senzilles que resulten crucials per a la tranquil·litat i el benestar els infants, com ara poder practicar el seu esport preferit, entendre la cartilla de vacunes, fer els deures o salvar un malentès provocat pel desconeixement de la llengua.

Darrera actualització: 17.12.2015 | 19:07