La Taula de Comerç prioritza la creació d’una plataforma virtual per atendre els nous hàbits de consum
Comerciants locals, reunits en la tercera sessió de la Taula de Comerç impulsada per l’Ajuntament, prioritzen objectius com la venda on line o la creació i promoció d’una marca comercial calderina
Marina Meneses, Joc de Paraules
Carles Gironès, president de PIMEC Comerç Vallès Oriental
Dimecres 6 de març ha tingut lloc aquesta trobada a Les Cases dels Mestres, amb l’objectiu de concretar en quin projecte estratègic s’inverteixen els 20.000€ de pressupostos participatius de l’Ajuntament de Caldes de Montbui destinats a dinamització comercial.
Una vintena d’assistents van posar sobre la taula temes relacionats amb el posicionament i la presència virtual, la creació de marca, la peatonalització o l’aparcament, entre altres. Un cop debatuts, la votació va donar avantatge a la necessitat del comerç calderí de posar-se al dia en l’ús de noves tecnologies i de crear un portal web. La plataforma virtual, segons les reflexions de la taula, els garantiria la presència a Internet, imprescindible en qualsevol model de negoci, i plantejaria serveis addicionals a clients i usuaris, com ara la distribució a domicili. A la proposta més votada la van seguir la creació i potenciació d’una marca del comerç calderí que doni prestigi i identitat al sector i l’estudi d’un projecte de peatonalització del centre comercial.
Tot seguit es farà l’estudi de viabilitat de les propostes i es concretarà a què es destinen els 20.000€ que ofereix l’Ajuntament de Caldes de Montbui.
A la taula van assistir 17 comerciants, el primer tinent d’alcalde, Isidre Pineda, la regidora de Comerç, Núria Carné, i el president de PIMEC-Comerç Vallès Oriental, Carles Gironès.
L’aventura tot just comença
Un cop presa la decisió, comerciants i administració han de definir i construir els projectes. Les sessions se seguiran convocant de manera mensual i l’Ajuntament recorda que la Taula és oberta a tots els comerciants de Caldes de Montbui.
La Taula de Comerç, seguint l’exemple d’altres experiències de pressupost participatiu d’èxit, com la Taula de Turisme o el Nervi Jove, es va crear al gener amb l’objectiu de dissenyar un Pla Estratègic del Comerç calderí. Les seves trobades són obertes i tenen lloc en dimecres, de 15 h a 16.45 h, a Les Cases dels Mestres.
Més informació: Servei d’Empresa (La Piqueta, c. Dr. Delger, 6 – T. 93 862 70 25 – serveiempresa@caldesdemontbui.cat).