Preguntes i respostes sobre la zona blava

RESPOSTES A QÜESTIONS PLANTEJADES PER LA CIUTADANIA EN RELACIÓ A LA NOVA REGULACIÓ DE LA ZONA BLAVA A CALDES DE MONTBUI

El 2 de maig entra en funcionament el nou model de l’aparcament en zona blava, regulat a través de parquímetres. Els vehicles que paguen l’Impost de Circulació (IVTM) a Caldes de Montbui  podran aparcar la primera hora i mitja de forma gratuïta. Més informació: www.caldesdemontbui.cat/aparcament

Aquest és un document viu i en constant procés d’actualització que té per objectiu donar resposta a les qüestions que la ciutadania està plantejant.

Recordeu que el telèfon d’atenció sobre aparcament en zona blava és el 931 171 716 .

 

Pago l’impost de circulació a Caldes de Montbui però no em reconeix la matrícula com a resident

Si us trobeu amb aquesta o una altra incidència truqueu al 931 171 716.

 

Què passa amb les zones blaves sense parquímetre?

Les zones blaves no regulades amb parquímetre (c. Lleida, pl. República, pàrquing Escorxador) segueixen funcionant com fins ara: indiqueu l'hora d'arribada manualment i estigueu al cas de la regulació horària que us indiquen els panells, durant la qual podeu aparcar com a màxim una hora i mitja. 

 

A l’app, quantes matrícules pot incorporar cada usuari?

Un usuari pot incorporar tantes matrícules com vulgui al seu perfil dins l’app elParking. I una mateixa matrícula pot aparèixer associada a tants perfils com sigui necessari.

 

He de posar la meva matrícula cada vegada que aparco?

Si feu servir l’app elParking només heu d’introduir de nou una matrícula si utilitzeu un vehicle nou.

Si feu servir els parquímetres, el tiquet que emeten tenen un codi QR que gravarà la vostra matrícula i l’ús que n’esteu fent. Quan torneu a aparcar, podeu fer servir aquest tiquet perquè el parquímetre el llegeixi i anoti de manera automàtica la vostra matrícula.

 

El telèfon 931 171 716 no funciona

Aquest telèfon està pensat per atendre incidències dels usuaris de la zona blava i estava previst posar-lo en funcionament a partir del 2 de maig. Tanmateix, l’Ajuntament avança la seva activació per si la ciutadania vol fer servir aquest mitjà per fer arribar consultes sobre aparcaments a Caldes de Montbui.

 

Què passa si tinc un vehicle d’empresa?

L’Ajuntament està estudiant opcions per permetre a veïns censats al municipi amb vehicles amb aquestes característiques gaudir de l'hora i mitja gratuïta. Si us trobeu en aquesta casuística, escriviu a sterritorials@caldesdemontbui.cat , recollirem les vostres dades per informar-vos de quan podreu començar a gaudir de la bonificació i quins documents haureu d’acreditar.

De moment, els vehicles d’empresa, renting, leasing, etc, si no tenen domiciliat a Caldes de Montbui l’Impost de Circulació (IVTM), han de pagar per estacionar en zona blava amb parquímetre.

 

Puc aparcar en zona blava de manera gratuïta més d’un cop al dia?

Els vehicles de Caldes de Montbui poden gaudir fins a un màxim d’hora i mitja gratuïta per zona i dia: 90 minuts a la zona A i 90 minuts a la zona B. 

Podeu fraccionar els 90 minuts fins a tres cop al dia, en franges de màxim 30 minuts, per adaptar l'hora i mitja gratuïta a les vostres necessitats d'aparcament. 

 

Si no esgoto la hora i mitja, se’m guarda la resta de minuts per un altre moment del dia?

No. Els minuts gratuïts no s'acumulen d'un dia per l'altre. 

 

La nova regulació afecta als conductors amb Targeta d'aparcament de vehicles per a persones amb mobilitat reduïda?

Les places d'aparcament reservades per a persones amb Targeta d'aparcament de vehicles per a persones amb mobilitat reduïda són sempre gratuïtes, però cal indicar l'hora d'arribada i estan subjectes a les mateixes condicions horàries i limitacions de temps que la resta de places en zona blava (fins 2 h 30 min. en la Zona A i fins 4 h 30 min en la Zona B). 

 

Què passa si no trobo el model del meu cotxe a l’app elParking?

No és necessari introduir el model, l’element identificador i el què permetrà la supervisió de les zones blaves és la matrícula del vehicle.

 

En alguns casos, em surt més econòmic pagar la denúncia que obtenir el tiquet?

Per fer una anul·lació de denúncia s’han de donar dos condicionants:

·         Primer, que hagueu indicat l’hora d’arribada i hagueu obtingut el tiquet o el permís per aparcar a través de l’app elParking o dels parquímetres.

·         Segon, que no hagi passat més de 60 minuts des de la imposició de la denúncia.

Aquests dos condicionants garanteixen que les anul·lacions de denúncia es puguin fer quan hi ha hagut un oblit d’ampliar el temps de permís per aparcar en zona blava. I no es poden fer si no s’ha indicat l’hora d’arribada.

 

El nou model té afany recaptatori?

La nova zona blava calderina té la singularitat d’oferir una hora i mitja gratuïta als veïns del municipi, els principals usuaris, fet que elimina la possibilitat de plantejar el servei amb ànim de lucre. Per això, l’explotació es farà a través de l’empresa pública Serveis Municipals.

Tanmateix, l’Ajuntament reportarà resultats del funcionament de la zona blava a la ciutadania i, en el cas que en algun moment siguin positius, aquests seran destinats a accions per la millora de la mobilitat sostenible.

Darrera d’aquest projecte hi ha afany de construcció d’un model de poble més segur i més sostenible que passa per endreçar l’ús que en fan els vehicles privats, cada vegada més nombrosos, i per incrementar l’ús de desplaçaments més respectuosos amb l’entorn, sempre que sigui possible.

 

Perquè no es manté la regulació en zona blava gratuïta?

L’objectiu de la zona blava és garantir la rotació de vehicles en la zona comercial. L’experiència calderina ha demostrat que per garantir aquesta rotació cal establir un sistema control, com ara la instal·lació de parquímetres i la contractació d’agents de mobilitat.

El sistema utilitzat fins ara no ha complert amb l’objectiu de rotació desitjat, i cada vegada més necessari.

 

Perquè s’han substituït aparcaments de cotxes per aparcaments de motos?

L’Ajuntament està fent una revisió general dels espais en atenció al Pla de mobilitat sostenible i segura. En aquest Pla, un element de protecció prioritari és el vianant. La substitució d’aparcaments de cotxe per aparcaments de motos en cruïlles i a prop de passos de vianant es fa per augmentar al visibilitat de conductors i vianants en zones de major risc.

 

I els què viuen fora de Caldes i fan vida a Caldes?

En la presa de decisions que afecten la mobilitat urbana es prioritza l’atenció i protecció del vianant i les millors garanties de servei per als residents del municipi.

També és cert que Caldes de Montbui té un centre comercial i serveis que utilitzen usuaris vinguts de poblacions veïnes que necessiten aparcar.

Tenint en compte uns i altres, la rotació de vehicles és necessària per garantir l’existència continuada d’aparcament al centre, un aparcament pensat per fer estades curtes relacionades amb l’eix comercial.

I en tots els casos, per a veïns de Caldes i per a veïns de fora, es pot seguir recorrent a l’aparcament gratuït a la resta del municipi.

 

I els què vivim al centre del poble?

El nou model de zona blava us assegura la primera hora i mitja gratuïta (si pagueu la l’Impost de Circulació o IVTM a Caldes de Montbui), que és el temps màxim que podeu aparcar actualment.

De manera general, els veïns i veïnes que viuen a l’entorn de les zones blaves mantindran les condicions i limitacions d’aparcament que tenen ara.

Darrera actualització: 16.05.2018 | 13:25
Darrera actualització: 16.05.2018 | 13:25