Troba'ns a Google!

Dimecres, 28 de juny de 2017 a les 11:39

Caldes comença el primer projecte proposat per la Taula de Turisme en el marc dels pressupostos participatius 2017, que consisteix en promocionar la vila termal a través de la plataforma Google

L’empresa Capture, a qui s’han encarregat les accions per a la promoció de la marca turística Caldes de Montbui a Google, ha aterrat aquest matí a la plaça de la Font del Lleó, punt de partida de les visites a 9 espais d’interès turístic.

Es fa realitat així la primera proposta de la Taula de Turisme durant la confecció dels pressupostos participatius de l’any 2017, que compten amb un total de 20.400 € per a tot l’any i de 4.000€ per a aquesta acció concreta de promoció.

El projecte consisteix en augmentar l’atracció i l’accessibilitat dels punts d’interès turístic de Caldes de Montbui entre els usuaris de Google de tot el món. I els espais elegits per dotar d’interès i prestigi la vila termal han estat Thermalia (Oficina de Turisme i Museu), les Termes Romanes, l’Espai Can Rius, la Font del Lleó, els Banys Públics El Safareig, el safareig de la Portalera, el Pont Romànic i el passeig de la Riera.

Capture treballarà amb 4 eines de màrqueting digital eficaces per a la promoció dins el cercador: les fitxes Google My Business, la geolocalització, els recorreguts Street View, la fotografia 360º i la programació HTML. Els continguts generats es funcionaran a Google i també es podran fer servir en altres plataformes digitals pròpies de Caldes de Montbui (www.visiteucaldes.cat, xarxes socials, etc.).

Pressupostos participatius 2017
La tercera experiència calderina de pressupost participatiu per al sector turístic comptarà amb 20.400 €, uns 5.000 € més que en les passades edicions, que es destinaran als projectes:
• Promoció a Google dels punts d'interès turístic de la població (4.000,00 €)
• Edició d’un plànol turístic en paper a disposició dels usuaris dels establiments turístics (2.500,00 €)
• Edició d’una guía de cicloturisme familiar, BTT i senderisme (3.000,00 €)
• Campanya publicitària a mitjans de comunicació amb els nous vídeos promocionals (7.000,00 €)
• Pla de dinamització de la 3a Via del Pintxo (3.000,00 €)
• Recull de noves fotografies d'elements turístics per a ús gratuït en accions de promoció del municipi (900,00 €)

Més informació sobre les eines de posicionament a Google

FITXES GMB

• Presència a Internet per a cada un dels espais, equipaments i llocs d’interès sense necessitat de crear un lloc web.
• Disposició de la informació bàsica i dades de contacte en només un clic.
• Aparició, de forma eficaç i econòmica, entre els primers resultats de cerca (local) a Google (96% cerques), sense necessitat de fer campanyes de màrqueting digital per aportar la visibilitat i el posicionament necessaris a totes les localitzacions.
• Redirecció dels diferents elements referits a la pàgina web de l’Ajuntament per potenciar-ne el posicionament.
• Autogestió de la informació.
• Interacció amb els usuaris.
• Generació d'una base de dades actualitzada i editable que serveix de guia del municipi.

GEOLOCALITZACIÓ
• Ubicar, de forma inequívoca, els llocs d’interès.
• Orientar i indicar a l’usuari com arribar-hi.
• Aconseguir, de l’única manera possible, presència a Google Maps.

TOURS VIRTUALS I FOTOGRAFIA 360°
• Millorar el rendiment de les fitxes de Google i la imatge del municipi perquè el tour està allotjat a la fitxa de Google corresponent.
• Mostrar tot el potencial del poble de forma innovadora i atractiva.
• Generar transparència i confiança als usuaris.
• Facilitar l’ús, la cessió i/o lloguer d’espais i la seva gestió.
• Tenir una preservació fotogràfica del patrimoni que permet ampliar i enriquir l’arxiu fotogràfic patrimonial del municipi i, alhora, crear un registre històric de l’evolució del poble.
• Reutilitzar els tours i les imatges realitzades i incorporar-les fàcilment a la pàgina web de l’ajuntament.
• Fer-ho totalment compatible amb les noves tecnologies VR i 3D (ulleres de realitat virtual, etc.).

MÒDUL DE PROGRAMACIÓ HTML
• Unificar, de forma ordenada i pràctica, tots els equipaments i llocs d’interès en una mateixa plataforma, facilitant la cerca i navegació.
• Impulsar la promoció integral del poble introduint tots els llocs d’interès cultural i turístic.
• Crear una guia virtual d’equipaments i serveis.
• Crear visites guiades virtuals d’indrets concrets: museus, rutes, llocs històrics, etc. que també són d’utilitat quan es visita l’espai en qüestió.
• Afegir i complementar la informació amb continguts multimèdia com textos, enllaços, veus en off, fotografies i vídeos.

Darrera actualització: 28.06.2017 | 11:40