Pla de formació sobre el certificat digital

Dijous, 7 de febrer de 2019 a les 00:00

Una vintena de persones participen a la primera sessió sobre usos i aplicacions del certificat digital que s’organitza en el marc del Pla de formació per a entitats i voluntariat

La sessió, que ha anat a càrrec de la Fundació Catalana de l'Esplai, ha servit per donar a conèixer què és un certificat digital, per a què serveix, i quin és el marc jurídic que obliga a les associacions sense ànim de lucre a relacionar-se amb les administracions amb certificat digital de representant de persona jurídica.

A la xerrada, que s’ha celebrat aquest dilluns a les Cases dels Mestres, també s’ha repassat els tràmits habituals que es poden fer amb el certificat digital a l'Agència Tributària, a la Seguretat Social, per a la presentació de factures electròniques, o com fer els tràmits al registre d'associacions de la Generalitat o al registre electrònic de l'Ajuntament de Caldes de Montbui.

Algunes de les persones assistents formaven part d’entitats que ja disposen del certificat de representant de persona jurídica i d’altres estan en el procés d'obtenció. Per això es va recordar quin és el procediment per obtenir-lo, així com la importància de fer una còpia de seguretat del certificat perquè no es perdi en cas que es produeixi una avaria a l'ordinador on estigui descarregat.

Les entitats van expressar les seves inquietuds i queixes sobre el tràmit d'obtenció que és complicat i llarg. Aquesta queixa l'ha expressat el Consell d'Associacions de Barcelona a través d'un comunicat en el qual proposen la revisió dels costos dels tràmits amb la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, amb el Departament de Justícia i allargar el període de vigència del certificat de composició de la junta directiva.

Durant la sessió també es van dedicar uns minuts a recordar la plataforma Xarxanet.org al servei de les entitats i el voluntariat i es va mostrar el servei d'assessorament i acompanyament gratuït que ofereix a les entitats. Per a qualsevol dubte, les es poden posar en contacte amb el Punt de voluntariat i entitats o amb el seu tècnic/a de referència.

Les 26 persones persones que han assistit a la sessió formativa en nom de 16 entitats de Caldes i Palau han fet una valoració positiva (4 sobre 5). Les entitats representades són: Assoc. Cultural de la Dona, Associació de Veïns de Can Regassol, Cooperativa 70, Associació de Voluntaris de Protecció Civil, Associació de Pessebristes de Palau Solità I Plegamans, Associació de Gent Gran de Caldes, AMPA de l’Escola Bressol La Lluna, Club de Tir amb Arc de Caldes de Montbui, USE El Farell, PuntTIC de Palau Solità I Plegamans, Centre Excursionista de Caldes (CECMO), Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, AMPA Insitut Manolo Hugué, Caldes Animal, Coral del Centre, Bastoners de Caldes i AMPA de l’Escola Bressol Gegant del Pi.

Propera acció formativa

La propera acció formativa del Pla de formació per a entitats i voluntariat serà sobre les obligacions legals i documentals i responsabilitats de les juntes directives, tindrà 9 hores lectives, serà gratuït, i es farà en tres sessions: els dies 4, 11 i 18 de març, de 18 a 21 h a l’Aula Taller de Les Cases dels Mestres (2a planta). Els objectius de les sessions és generar un espai d’informació sobre les principals responsabilitats legals, documentals i fiscals de les associacions sense ànim de lucre i generar un espai perquè pugueu expressar els vostres dubtes.

Els continguts s’aquesta nova acció formativa són: Obligacions envers els diferents registres i censos; obligacions documentals relacionades amb el funcionament intern de l’entitat, assemblea i junta directiva; obligacions relacionades amb la gestió de les persones: voluntariat i personal remunerat; obligacions econòmiques de les associacions; obligacions fiscals; obligacions legals relacionades amb l’organització de les activitats (protecció de dades, assegurances, llei espectacles...); i responsabilitat dels membres de les juntes directives

Aquesta formació, que anirà a càrrec d’una persona de l’equip tècnic de suport associatiu de Fundesplai, forma part del Pla formatiu del voluntariat de Catalunya que impulsa el Govern de la Generalitat de Catalunya. Atès que és una activitat subvencionada es requereix un mínim de 15 alumnes inscrits que han de pertànyer a entitats sense ànim de lucre.

Per a informació i inscripcions cal adreçar-se al Punt de voluntariat i entitats al correu electrònic participacio@caldesdemontbui.cat o al telèfon 93 862 70 24.

 

 

 

 

 


 

 

Darrera actualització: 07.02.2019 | 12:03