Organització municipal del mandat 2015/2019

Dimarts, 16 de juny de 2015 a les 12:56

L'alcalde, Jordi Solé, ha signat el Decret d'organització del cartipàs municipal per al mandat que va començar amb la constitució de l'Ajuntament, el passat 13 de juny, i ha delegat competències entre els 8 membres restants del govern municipal

Un cop constituït l'Ajuntament en el Ple celebrat el passat 13 de juny, correspon a l'alcalde, Jordi Solé i Ferrando, signar l'establiment de la nova organització municipal, de la qual es donarà compte en el Ple de cartipàs, previst pel 25 de juny.

Segons el Decret d'Alcaldia núm. 000634/2015:

JUNTA DE GOVERN LOCAL

President: Jordi Solé i Ferrando
Vocals: Isidre Pineda Moncusí, regidor; Vicenç Personat Pallarès, regidor; Jaume Mauri Sala, regidor; Maria Pilar Aznar López, regidora

TINENTS D’ALCALDE

1r Tinent d’Alcalde: Isidre Pineda Moncusí
2n Tinent d’Alcalde: Vicenç Personat Pallarès
3r Tinent d’Alcalde: Jaume Mauri Sala
4a Tinenta d’Alcalde: Maria Pilar Aznar López

DELEGACIÓ DE COMPETÈNCIES

Jordi Solé i Ferrando, alcalde, es reserva les competències següents:
Responsable de Seguretat i Civisme.

Núria Carné i Navarro
Regidora de Comunicació i Informació Ciutadana
Regidora d’Esports

Isidre Pineda Moncusí, Primer tinent d'alcalde
Regidor de Cultura i Patrimoni
Regidor de Turisme i Termalisme
Regidor de Participació Ciutadana i Voluntariat
Regidor de Cooperació i Solidaritat

M. Pilar Aznar López, Quarta tinenta d’alcalde
Regidora d’Acció Social i Igualtat d’Oportunitats
Regidora de Gent Gran

Vicenç Personat Pallarès, Segon tinent d'alcalde
Regidor d’Urbanisme, Planejament Territorial i Activitats
Regidor de Recursos Humans
Representant a les entitats urbanístiques col·laboradores

Jaume Mauri Sala, Tercer tinent d’alcalde
Regidor d’Espais Públics i Sostenibilitat
Regidor de Serveis Municipals

Josep Ramon Marañés Vidal
Regidor de Desenvolupament Econòmic
Regidor d’Hisenda

Roser Guiteras López
Regidora d’Educació i Formació Permanent

David Través i Ambrosio
Regidor de Joventut
Regidor de Govern obert

 

REGIDORIES I COMPETÈNCIES

Comunicació i Informació Ciutadana
Comunicació interna i externa
Mitjans de comunicació públics
Relacions institucionals i protocol

Seguretat i Civisme
Policia local
Mobilitat i senyalització viària
Civisme

Hisenda
Confecció i seguiment dels pressupostos municipals
Ordenances fiscals i taxes
Relació amb ORGT

Desenvolupament Econòmic
Indústria i empresa

  • Foment de l’activitat industrial i empresarial
  • Relació amb les entitats empresarials
  • Impuls de les millores als polígons industrials
  • La Piqueta, Oficina de Desenvolupament Econòmic Local
  • Centre d’iniciatives Empresarials
  • Associació de Municipis Eix de la Riera de Caldes

Comerç

  • Promoció del comerç local
  • Interlocució amb les associacions de comerciants
  • Mercat municipal

Agricultura i ramaderia

  • Promoció dels productes agroalimentaris locals i promoció de la qualitat alimentària
  • Interlocució amb el sector
  • Horts domèstics a Torre Marimon

Consum

  • Polítiques de consum i defensa del consumidor
  • Oficina del consumidor

Treball

  • Polítiques de foment de l’ocupació
  • Plans i tallers d’ocupació
  • Programes de formació laboral
  • Borsa de treball i club de feina

Recursos Humans
Polítiques de recursos humans
Relacions amb el comitè d’empresa
Negociació del conveni col·lectiu i seguiment de la seva aplicació

Govern Obert
Implantació de les eines d’administració electrònica
Desenvolupament dels serveis informàtics
Foment dels serveis TIC
Polítiques de transparència i accés a la informació
Oficina d’Atenció al Ciutadà
Padró
Arxiu municipal
Relació amb la Sindicatura de Greuges i amb el Jutjat de Pau

Educació i Formació Permanent
Escoles bressol municipals
Participació en la programació de l’ensenyament i cooperació amb l’administració educativa en la creació, construcció i manteniment de centres docents
Participació en les millores pedagògiques dels centres educatius
Projecte educatiu de poble
Millores als centres d’ensenyament cedits a la Generalitat
Oficina municipal d’escolarització
Escola d’adults El Roure Gros i formació permanent
Oficina de català i promoció de la llengua catalana

Cultura i Patrimoni
Programació cultural
Foment de la cultura i les arts
Relació amb les entitats culturals i suport a les activitats
Equipaments culturals públics
Museu Thermalia
Gestió, protecció i promoció del patrimoni local
Arxiu històric
Polítiques de recuperació de la memòria històrica

Turisme i Termalisme
Promoció turística, marca turística, desenvolupament de l’oferta i les infraestructures turístiques, interlocució amb el sector
Foment i promoció de la vila com a destinació termal
Oficina de turisme
Fires i jornades gastronòmiques

Participació Ciutadana i Voluntariat
Participació ciutadana:

  • Consells de participació i altres processos participatius.
  • Pla Estratègic Horitzó 2025

Agermanaments i foment de la projecció exterior

Acció Social i Igualtat d'Oportunitats
Polítiques socials
Programa d’atenció a la dona i a la família
Programa d’atenció a la infància
Centre obert
Igualtat d’oportunitats
Programes de suport sociosanitari adreçats a la gent gran
Persones amb dependència
Atenció domiciliària
Relació amb les entitats del tercer sector social
Coordinació amb el CAP i amb les autoritats sanitàries per a la millora dels serveis sanitaris públics
Dret a l’habitatge, oficina local d’habitatge
Polítiques d’acollida i integració de nouvinguts

Cooperació i Solidaritat
Definició, finançament i seguiment de projectes de cooperació al desenvolupament.
Programes de sensibilització sobre la lluita contra les desigualtats nord – sud
Relació amb les entitats de solidaritat
Consell de cooperació

Gent Gran
Promoció de l’envelliment actiu
Relacions amb les entitats de la gent gran
Espai de gent gran a Cases dels Mestres

Joventut
Polítiques de joventut
Espai jove El Toc

Esports
Gestió i millora de les instal·lacions esportives municipals
Promoció de l’esport
Relació i suport a les entitats esportives
Esport escolar

Urbanisme, Planejament territorial i Activitats
Planejament i gestió urbanística: desenvolupament del POUM (plans parcials, plans especials, polígons d’actuació, modificacions de planejament)
Autoritzacions d’urbanisme (llicències, parcel·lacions, informes urbanístics) i d’activitats
Protecció de la legalitat urbanística i control d’obres als espais públics
Obra pública: redacció de projectes, contractació, control de l’execució, recepció d’obres
Urbanitzacions
Xarxa viària supramunicipal i infraestructures de transport
Salut pública

Serveis municipals

  • Serveis municipals
  • Aigua
  • Clavegueram
  • Enllumenat públic
  • Xarxes de distribució
  • Neteja viària i equipaments
  • Recollida i tractament de residus
  • Servei d’Acollida d’Animals i relacions amb protectora d’animals
  • Serveis funeraris i cementiri
  • Transport urbà i interurbà

Manteniment d’equipaments públics

Espais Públics i Sostenibilitat

Manteniment parcs, jardins i zones verdes

Manteniment i millora de via pública i d’espais públics

Protecció del medi natural

Manteniment de camins i prevenció d’incendis

Pla d’acció per a l’energia sostenible

Sensibilització mediambiental

 

 

 

* Les atribucions de la Junta de Govern Local seran les següents:

a) Les contractacions d'obres, de subministraments, de serveis, de gestió de serveis públics, els contractes administratius especials, i els contractes privats quan el seu import no superi el 10 per 100 dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, la quantia de sis milions d'euros (6.000.000 euros), incloses les de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior als quatre anys, sempre que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.
b) La disposició de despeses en aquells assumptes en què sigui competent per a la contractació, d’acord amb l’apartat a) anterior, i de conformitat amb les Bases d’execució del pressupost.
c) L’aprovació dels projectes d’obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació d’acord amb l’apartat a) anterior, i estiguin previstos en el Pressupost.
d) L’adjudicació de concessions sobre els béns d'aquestes i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el seu valor no superi el 10 per 100 dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de tres milions d'euros (3.000.000 euros), així com l'alienació del patrimoni, quan el seu valor no superi el percentatge ni la quantia indicats.
e) L'aprovació de factures i certificacions d’obres.
f) L'atorgament de les llicències, excepte que les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple o a la Junta de Govern Local.
g) L’atorgament de subvencions, beques i ajuts, sigui quin sigui el seu import, sempre que hagin estat el resultat d’una convocatòria pública. Es contempla en aquesta delegació els ajuts puntuals derivats d’urgències socials i causes anàlogues.
h) L’aprovació de convenis amb altres administracions, entitats de dret públic i ens privats per als quals sigui competent aquesta alcaldia, per raó de quantia o de matèria, sempre que aquestes no tinguin el caràcter d’indelegables.
i) Ordenar la publicació, execució i fer complir els acords de l'Ajuntament.
j) Les aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.
k) Les altres que expressament li atribueixin les lleis i aquelles que la legislació de l'Estat o de les comunitats autònomes assignin al municipi i no atribueixin a altres òrgans municipals.

Darrera actualització: 16.06.2015 | 13:02