Calderins usuaris del Síndic

Dimarts, 20 de febrer de 2018 a les 00:00

El Síndic emet l’informe anual d’actuacions de l’any 2017, segons el qual ha atès 32 sol·licituds formulades per veïns de Caldes de Montbui a través dels diferents canals d’accés que ofereixen el defensor del poble i l’Ajuntament

L’any 2017, el Síndic (el Defensor de les persones) ha iniciat 1.204 actuacions al Vallès Oriental. A la comarca, ha atès 748 queixes i 456 consultes, de les quals més del 50% estan relacionades amb polítiques socials i amb consum.

Al municipi, el Síndic ha atès 15 queixes i 17 consultes. De les 32 actuacions totals a Caldes de Montbui, 10 es van obrir el 16 d’octubre, dia en què l’organisme es va desplaçar al municipi per fer atenció presencial. La resta han entrat a través dels diferents canals de comunicació entre el Defensor de les persones i la ciutadania calderina que ofereixen, de manera coordinada, el Síndic i l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

Aquesta informació es desprèn de l’informe emès pel Síndic sobre l’activitat registrada l’any 2017.

L’informe anual i la possibilitat d’adreçar-se al Síndic des dels formularis que facilita l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania són dos exemples dels beneficis derivats de la firma del conveni entre l’Ajuntament i el Síndic de Greuges de Catalunya, que es va fer el maig de 2017.

Conveni per un millor accés al Síndic

Des del juny de 2017, l’Ajuntament i el Síndic treballen coordinats per la defensa dels drets de la ciutadania i han ampliat els canals d’accés al Defensor de les persones.

Els veïns de Caldes de Montbui poden presentar consultes i queixes al Síndic a través de:

a) de manera presencial o per correu ordinari a la seu del Síndic;

b) per telèfon, trucant al 900 124 124;

c) per correu electrònic a l’adreça sindic@sindic.cat;

d) per fax al 933 013 187;

e) pel web www.sindic.cat;

f) lliurant-la als assessors del Síndic durant alguna de les seves visites al municipi;

g) per mitjà dels impresos i sobres de franqueig pagat que trobareu a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, i l’alcalde de Caldes de Montbui, Jordi Solé, van signar el conveni que regula aquesta col·laboració el passat 5 de maig de 2017, amb l’objectiu garantir els drets de les persones en l’àmbit local, amb la màxima eficiència, experiència i estalvi de la despesa pública, combinant proximitat amb seguretat.

El conveni aporta millores substancials, com ara:

-       L’Ajuntament rebrà un informe anual que reculli la situació de les queixes tramitades pel Síndic que facin referència al municipi i un detall estadístic de les consultes provinents de persones i entitats residents a Caldes de Montbui que s’hagin atès des del Síndic,

-       El Síndic ofereix la possibilitat d’assistir a un plenari municipal per exposar amb detall l’informe esmentat i debatre’l a partir de les opinions que puguin emetre els diferents grups municipals.

-       El Síndic ofereix Dues visites anuals, una per semestre, de l’equip itinerant del Servei d’Atenció a les Persones del Síndic de Greuges de Catalunya

-       A més, el conveni estableix els mecanismes per donar la màxima celeritat a la tramitació de queixes presentades al Síndic i que afectin competències municipals i el compromís per part de l’Ajuntament de fer la màxima difusió sobre les formes d’accés al Síndic per part de la ciutadania.

El conveni restarà vigent fins el 30 de juny de 2019.

Darrera actualització: 20.02.2018 | 09:15