Serveis Socials de l’Ajuntament treballa per arribar a tots els casos de risc

Dijous, 2 d'abril de 2020 a les 18:00

El departament de Serveis Socials de l’Ajuntament de Caldes de Montbui (bsocial@caldesdemontbui.cat - 93 865 54 20) està coordinant l’assistència als col·lectius vulnerables amb el suport i la col·laboració de diversos agents del territori

El servei s’ha adaptat a les mesures del confinament i ha reforçat l’atenció per telèfon, per correu electrònic i per xarxes socials. Cada dia de la setmana hi ha un equip de professionals municipals que atén tant als usuaris habituals, posant especial atenció a les famílies que es trobaven en situació de vulnerabilitat econòmica, com els nous casos necessitats d’ajuts d’urgència social.

També es realitza de manera virtual el servei d’Integració ciutadania i Primera Acollida, així com el programa Mentoria que coordina el departament juntament amb l’Associació Caldes Solidària.

Gent Gran vulnerable

225 usuaris han fet ús del servei de teleassistència, a les que hem de sumar 17 noves sol·licituds, mentre que el Servei d’Assistència Domiciliari, SAD, encara per comptabilitzar el total d’usuaris del servei, ha afegit els usuaris de centre de dia de les residències.

Per a la detecció de les necessitats de la gent gran vulnerable i mobilitzar els recursos necessaris, sigui el lliurament d’aliments a domicili, la compra d’aliments, el servei d’assistència domiciliària, àpats, etc., Serveis Socials es coordinen amb la FSS, amb les treballadores socials del Centre de Salut i amb les associacions calderines Creu Roja i Càritas.

Targetes moneder

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Departament d’Educació de la Generalitat, han establert com a mesura excepcional per garantir l’alimentació infantil durant el període de confinament, fer lluirament de targetes moneder a les famílies dels infants que es beneficien d’ajut escolar pel curs 2019/20.

Agents de la Policia Local, l’agent rural i els agents de Mobilitat, reconvertits en agents cívics han realitzat el repartiment a les famílies dels aproximadament 200 alumnes becats a Caldes.

Repartiment d’aliments del Rebost Solidari

El repartiment del Rebost Solidari s’està realitzant a domicili a les persones beneficiàries, en total 249, de les quals 107 són unitats familiars. El servei està incorporant les demanes noves que arriben.

Creu Roja Caldes fa el repartiment a domicili amb els seus propis voluntaris i Caritas ha comptat amb el suport del servei dels operaris de manteniment dels equipaments esportius.

Infància i joventut

La mirada envers la població infantil i juvenil en situació de risc social es continua fent des del departament, mantenint a més el contacte telefònic i/o telemàtic amb els usuaris del Centre Obert i amb els joves del programa AIRE-Educació de Carrer.

 

Violència de gènere

L’Institut Català de les Dones (ICD) del Departament de la Presidència i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies han reorganitzat els serveis que gestionen per poder garantir l’atenció a les dones en situació de violència masclista.

La Línia telefònica 900900120 atén durant les 24 hores els 365 dies de l’any de manera confidencial i gratuïta. També s’estableix el correu electrònic 900900120@gencat.cat, model de comunicació escrita i sistema més operatiu quan la dona es troba confinada amb el seu agressor.

Des del municipi es realitzen el seguiment de possibles casos i es continua oferint el Servei d’Assessoria Jurídica: bsocial@caldesdemontbui.cat T. 93 865 54 20.

 


 

 

Darrera actualització: 02.04.2020 | 19:14