La Taula de Comerç avança cap als objectius prefixats

Divendres, 22 de novembre de 2019 a les 00:00

Les participants de la Taula de Comerç validen la nova marca comercial de Caldes que es presentarà aquest desembre juntament amb les primeres aplicacions i accions de promoció

La darrera trobada de la Taula de Comerç, celebrada aquest dimecres 20 de novembre, ha servit per presentar la proposta de nova marca comercial del municipi - que ha estat acollida favorablement per les persones participants - i per recollir idees de promoció de la mateixa, una tasca en la que la taula es posarà a treballar a partir d’ara per tal de generar ja un primer material de promoció.de cara a la campanya de Nadal.

La trobada, encapçalada per la regidora de Comerç i consum, Núria Carné i a la que hi han assistit una vintena de comerciants, també ha servit per presentar els resultats dels diferents encàrrecs aprovats enguany en trobades anteriors. En total, aquest 2019 s’han fet 6 reunions de la Taula de Comerç, amb una participació d’uns 20 establiments calderins interessats en impulsar actuacions que dinamitzin i promocionin el comerç local. Pels participants, aquest ha estat un any de treball intens, però molt complert ja que s’ha creat la taula, s’ha plantejat, s’han definit I decidit actuacions, i s’han presentat les conclusions.

El 23 de gener, es feia una crida al comerç local i se’l convocava a una primera reunió amb l’Ajuntament, per plantejar la creació de la Taula de Comerç i la proposta de treballar conjuntament per impulsar accions complementàries a les que ja s’estaven portant a terme, tant a títol individual com impulsades per les associacions de comerciants. També es van presentar els Pressupostos participatius, que contemplaven una dotació econòmica de 20.000,00 euros, i es va emplaçar la Taula a una nova trobada per decidir conjuntament a quines actuacions es destinarien aquests recursos.

El 13 de febrer, de la ma d’Eva Cabrera, especialista en dinamització comercial, es van recollir les diferents propostes d’actuacions i el 6 de març es va fer el retorn, presentant els resultats i les accions prioritàries. Fruit d’aquest treball, van sorgir com a idees principals la creació d’una identitat pròpia i d’una marca de comerç, i l’interès per disposar d’un portal web i d’un servei de repartiment a domicili.

En les trobades posteriors de maig i juny es va presentar la informació relativa a les primeres propostes tècniques per disposar d’un marketplace i donar impuls al repartiment a domicili. A càrrec de Marc Pericas, especialista en comunicació, es va fer una sessió de treball participativa per establir conjuntament les característiques que hauria de recollir la nova marca local comercial i a partir dels inputs de la Taula començar a treballar.

El mes de juliol es van presentar als comerciants tres propostes de marca com a resultat de la sessió de treball de la Taula i posteriors sessions de l’assessor de treball, i es va demanar que votéssin les dues que més els agradaven. Finalment, en aquesta darrera trobada de la Taula, el 20 de novembre s’ha presentat la marca més votada pels 30 establiments de comerç i serveis participants, i que ha rebut un 81,25% dels vots.

Aquesta darrera sessió també va acollir una xerrada de l’especialista en màrqueting digital Pep Reyes, que va explicar les prestacions i aplicacions del Marketplace, beneficioses per donar presencia virtual al comerç local, i es van presentar les diferents propostes que inclou la compra Online (dur la compra a domicili, mitjançant compra Online, recollida en botiga, compra On line i lliurament a domicili i compra Online i recollida en consignes) i dels diferents escenaris que sorgeixen i que poden implementar-se progressivament.

Des de l’ajuntament, la proposta de la Taula es creu innovadora i amb possibilitats de tenir bon impacte al muncipi, éssent un model per fer créixer el comerç local de proximitat, impulsant la cohesió del sector i facilitant l’accés a la compra, amb la captació de clients, i amb una incidència directa en l’increment de les vendes. El fet d’impulsar i promoure aquest model de compra Online i repartiment a domicili, obre la porta a futures ampliacions del model amb la captació de clients d’altres municipis propers, de turistes i de persones treballadores, però no residents a Caldes. Aquesta nova iniciativa també pot servir per complementar les accions de promoció que els comerços ja porten a terme de manera individual, fent augmentar la presència dels comerços a través de la multicanalitat, i oferint una identitat de qualitat a partir de la imatge, l’impuls, i el treball conjunt.

Per concloure la jornada, la regidora de Comerç i consum va detallar el pressupost invertit enguany en la promoció comercial del municipi i va emplaçar als comerciants a una nova trobada passada la campanya de Nadal, per decidir si s’implanta el projecte del Market place amb repartiment a domicili o recollida en consignes, fent especial èmfasi en la implicació de tots els professionals que vulguin sumar, i informant que, per fer-lo viable, és imprescindible comptar amb una entitat que el volgués impulsar, amb el suport i l’acompanyament institucional.

A banda de les subvencions que reben la UCIC i l’Associació de Casc Antic, l’ajuntament ha invertit aquest 2019 en les següents actuacions econòmiques en benefici del comerç:

  • Activació de la Taula de comerç i Pla estratègic de comerç (10.000,00€)

  • Definició de marca de comerç i brandbook (3.000,00€)

  • Promoció campanya de Nadal, amb bosses de compra de material reciclat i reutilitzable (8.000,00€)

  • Enllumenat de Nadal, inclosa ampliació (38.000,00€)

  • Megafonia de Nadal amb emisió en directe de Ràdio Caldes (6.000,00€)

  • Reserva per inversions en el Marketplace (20.000,00 €)

La Taula de Comerç i la regidoria de Comerç, Consum, Agricultura, Ramaderia i Horts Domèstics faran properament una presentació pública de la nova marca comercial, així com d’algunes de les primeres accions i aplicacions.

 

 

 


 

Darrera actualització: 25.11.2019 | 07:57